رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ مرداد ۱۳۹۴

ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در مشهد آغاز به کار کرد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۱۷-ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور هنرمندانی از ۲۹ استان کشور، به طور رسمی در نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، این نمایشگاه که با ۱۶۰ غرفه به معرفی هنرهای سنتی و صنایع دستی هنرمندانی از ۲۹ استان کشور می پردازد،با حضور رضا منصوری فرماندار مشهد، معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مسئولین اتحادیه ها، هنرمندان وفعالان صنایع دستی در سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد افتتاح شد.

این نمایشگاه از ۱۶ لغایت ۱۹ مردادماه ۹۴ در سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس برگزار و هنرمندانی از ۲۹ استان کشور حضور دارند و در ۱۶۰ غرفه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان های گوناگون به بازدید کنندگان معرفی و عرضه می شود.

در این نمایشگاه ها غرفه های رشته های مختلف صنایع دستی مانند تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، معرق، قلمزنی روی فولاد، قطاعی پارچه، سفال و سرامیک، مینای خانه بندی، فیروزه تراشی، گلیم بافی، سراجی سنتی، سنگ تراشی، زیورآلات سنتی، همجوشی شیشه، حصیربافی، البسه محلی، ساخت ادوات موسیقی سنتی و … برپا شده است.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه از ۱۶ لغایت ۱۹ مردادماه می توانند از ساعت ۱۷ الی ۲۳ به نمایشگاه بین المللی مشهد مراجعه کنند.

ازبخش های مختلف این نمایشگاه می توان به حضور چند مرکز آفرینش هنری و نیز برگزاری ورک شاپ (کارگاه تولید زنده)، دعوت از اساتید درجه یک و شاخص رشته های مختلف صنایع دستی و … اشاره کرد.

منصوری فرماندار مشهد در افتتاحیه این نمایشگاه با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه گفت: حمایت از هنرمندان صنایع دستی و توجه به آثار هنری و تولیدات ملی می تواند به رفع مشکل اشتغال و هم چنین جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت به کشور کمک کند.

وی پس از افتتاح این نمایشگاه با حضور در غرفه های مختلف به گفت وگو با هنرمندان، فعالان و غرفه داران پرداخت و ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی از نزدیک با آنان گفت وگو و با رشته های مختلف صنایع دستی آشنا شد.

178 ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در مشهد آغاز به کار کرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *