رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ آذر ۱۳۹۲

ایجاد اقامتگاه‌های خلاق ، به جذب گردشگر کمک می‌کند

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۲۲ – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: گردشگران طالب خلاقیت هستند و از انتخاب اقامتگاه‌های معمولی خسته می‌شوند بنابراین لازم است از طریق علم، مهارت و تجربه در اماکن و اقامتگاه‌های خلاقیت ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، محسن مصلحی در اولین کارگاه آموزشی گردشگری خلاق که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با بیان این‌که مهم‌ترین رسالت سازمان میراث فرهنگی استان آموزش روش‌های نوین در صنعت گردشگری است، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف همت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای آموزشی دیگر از جمله دانشگاه‌ها ضروری است.

وی افزود: باید از نظر آموزشی زیربنای گردشگری را در استان تقویت کنیم که برای این منظور لازم است در دانشگاه‌های اصفهان رشته‌های مربوط به بخش گردشگری تحت عنوان مدیریت جهانگردی، بازاریابی و تبلیغات و اکوتوریسم ایجاد شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به این‌که صنعت گردشگری به عنوان چهارمین صنعت دنیا شناخته شده است، اضافه کرد: با توجه به سرعت رو به رشد صنعت گردشگری در دنیا بدون شک می‌توان این صنعت را به عنوان اولین صنعت شناخت.

مصلحی با بیان این‌که کشورهایی که به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می‌شوند لازم است قبل از ورود زیرساخت‌های لازم را اجرا کنند، ادامه داد: کشورهای مقصد باید در توسعه نیروی انسانی، آموزش به آن‌ها و هم چنین پاسداری از منابع تاریخی و طبیعی تلاش کنند.

وی با اشاره به این‌که هدف از برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی این است که بتوانیم مدل‌هایی که امروزه در دنیا متداول شده را در صنعت گردشگری خود بکار ببریم، خاطرنشان کرد: لازم است که در حوزه ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تلاش کنیم که بیشترین سهم را در جذب گردشگر داشته باشیم تا صنعت گردشگری ما از دنیا عقب نماند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این‌که ایران از لحاظ جاذبه تاریخی جزو ۱۰ کشور نخست و هم چنین به لحاظ جاذبه‌های طبیعی جزو پنج کشور اول دنیاست، ادامه داد: با وجود رتبه‌های قابل توجه در میراث تاریخی و طبیعی، کشور از لحاظ درآمدهای گردشگری و جذب گردشگر در رتبه ۸۰ قرار گرفته است.

گردشگران به دنبال خلاقیت هستند

مصلحی با تاکید بر این‌که باید تلاش کنیم تصویر واضح و روشنی از ایران به سایر کشورها ارایه دهیم، افزود: قطعا ارایه تصویری مناسب در حوزه دیپلماسی فعال کارآمد و پایدار شکل می‌گیرد.

وی با بیان این‌که هدف سازمان گردشگری استان نهادینه کردن گردشگری خلاق و برنامه‌ریزی در جهت شکل گیری این نوع گردشگری است، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم به شیوه‌ای خلاقانه اماکن تفریحی، مراکز اقامتی و گردشگری را شکل دهیم تا یک گردشگر مقصد خود را با امنیت انتخاب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: گردشگران طالب خلاقیت هستند و از انتخاب اقامتگاه‌های معمولی خسته می‌شوند، بنابراین لازم است از طریق علم، مهارت و تجربه در اماکن و اقامتگاه‌های خود خلاقیت ایجاد کنیم.

توسعه گردشگری روستایی از مهاجرت روستاییان جلوگیری می‌کند

مصلحی با اشاره به این‌که فرصت‌های مناسبی برای گردشگری روستایی فراهم شده است، اضافه کرد: گردشگری روستایی اثرات خوبی بر توسعه صنعت گردشگری کشور دارد و از مزایای اصلی این صنعت اشتغال‌زایی، فقرزدایی و جلوگیری از پدیده مهاجرت روستاییان به شهر است.

وی با بیان این‌که لازم است در حوزه گردشگری روستایی سرمایه‌گذاری کنیم، خاطرنشان کرد: با اهمیت شمردن این بخش از صنعت گردشگری از هجوم روستاییان به شهر جلوگیری کرده و فرصت‌های مناسبی در حوزه اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان این‌که در صورتی که با برنامه‌ریزی در صنعت گردشگری حرکت کنیم با تاثیرات خوبی در حوزه اشتغال، فقرزدایی و صلح تمدن‌ها روبرو خواهیم شد، ادامه داد: بدون شک از این طریق می‌توانیم تصویر نادرست اذهان عمومی در خصوص کشور را برطرف کنیم.

مصلحی خاطرنشان کرد: باید از فرصت‌ها بیشترین استفاده را داشته باشیم و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنیم.
565598984589 ایجاد اقامتگاه‌های خلاق ، به جذب گردشگر کمک می‌کند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *