جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تله کابین گرگان؛ طرحی که به سرانجام نرسید

تاریخ بروزرسانی :
۸ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۰۸ – گرگان – ایرنا – احداث تله کابین در منطقه گردشگری ناهارخوران گرگان با گذشت ۱۰ سال از تصویب آن در شورای شهر، همچنان بلاتکلیف بوده و پیمانکار نیز از اجرای آن انصراف داده است.

طرح ایجاد تله کابین از مصوبات دومین دوره شورای اسلامی شهر گرگان بود که قبل از شروع عملیات اجرایی با برخی مخالفت ها مبنی بر تحمیل هزینه زیاد به بودجه این شهر رو به رو شد.

شورای شهر محل احداث این تله کابین را در حاشیه منطقه گردشگری ناهارخوران در جنوب شرقی گرگان پیش بینی کرده بود و برای اجرای آن نیز با یک پیمانکار بخش خصوصی قرارداد منعقد کرد.

این طرح که مجوزهای مورد نیاز از جمله محیط زیست را کسب کرده و کار مطالعاتی آن به انجام رسیده بود، با وجود آغاز برخی عملیات اجرایی از جمله خاکبرداری متوقف شد.

با گذشت حدود ۱۰ سال از این مصوبه، پیمانکار به دلیل مشخص نبودن محل تامین اعتبار از اجرای آن خودداری و انصراف خود را به چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان ارایه کرد که به تایید این شورا نیز رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان در این باره به ایرنا گفت: طرح تله کابین در دومین دوره شورای اسلامی شهر گرگان مصوب شد اما با گذشت حدود ۱۰ سال هیچ اقدام اجرایی برای آن صورت نگرفته است.

ناصر گرزین افزود: پیمانکار از ادامه فعالیت اجرایی طرح به دلیل مشخص نبودن محل تامین اعتبار انصراف داده است.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر نیز پس از بررسی کارشناسی به این نتیجه رسید که در شرایط کنونی شهر گرگان برای ایجاد جاذبه های گردشگری نیازی به تله کابین ندارد و باید زیرساخت های دیگری ایجاد شود که برای جذب گردشگر موثرتر است.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان همچنین گفت: ایجاد تله کابین در نقطه دیگری از شهر گرگان شاید در آینده در دستور کار شورا قرار گیرد، ولی مکان قبلی محل مناسبی برای این طرح از سوی شورا تشخیص داده نشد.

با این حال، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان از ابطال مصوبه طرح تله کابین از سوی شورای اسلامی شهر انتقاد کرد.

عبدالرضا چراغعلی گفت: طرح تله کابین شهر گرگان در منطقه گردشگری ناهارخوران زمینه را برای جذب گردشگر بیشتر فراهم می کرد.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد شورای اسلامی شهر گرگان باید مصوبه ساخت تله کابین را در مرکز استان گلستان پیگیری کند.

برای پروژه تله‎کابین گرگان ۲۷۰ میلیارد ریال ( ۲۷ میلیارد تومان) سرمایه‎گذاری با احتساب عوارض و مالیات پیش‎بینی شده بود.

قرار بود عملیات اجرایی تله‎کابین گرگان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع اجرایی شود که در کنار آن ساخت یک مجموعه فروشگاهی، پارکینگ و سالن همایش نیز پیش‎بینی شده بود.

در حالی شورای اسلامی شهر گرگان مصوبه اجرای تله کابین را در این شهر ابطال کرده که باید از لحاظ قانونی ضرر و زیان وارده به پیمانکار را پرداخت کند.

با وجود پیگیری خبرنگار ایرنا به دلیل اتمام قرارداد پیمانکار، امکان دسترسی برای دریافت اطلاعات مبنی بر علت کناره گیری آن امکان پذیر نشد.

81332180 5984986 تله کابین گرگان؛ طرحی که به سرانجام نرسید

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد