رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ آذر ۱۳۹۲

مسیر گردشگری خوزستان ژاپن طراحی می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۹/۲۰ – سفیر ژاپن با سفر به استان خوزستان از جاذبه‌های گردشگری و اماکن فرهنگی و تاریخی این استان دیدن کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)‌، منطقه خوزستان، این دیپلمات ژاپنی در سفر به استان خوزستان با حضور در چغازنبیل، موزه هفت تپه و سازه‌های آبی ثبت جهانی شوشتر از این مکان‌های دیدنی در خوزستان دیدن کرد.

وی همچنین در دیدار با مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با توصیف جاذبه‌های گردشگری و اماکن تاریخی بی‌نظیر این استان، خوزستان را یکی از مهمترین استان‌های ایران برشمرد که می‌تواند به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر معرفی شود.

افشین حیدری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نیز از آمادگی خوزستان برای پذیرایی از گردشگران داخلی و خارجی در طول سال خبر داد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان خوزستان یادآوری کرد: خوزستان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های ایران به دلیل همجواری با عراق و نیز برخورداری از جاذبه‌های فراوان گردشگری و اماکن تاریخی و فرهنگی همه ساله پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر از داخل و خارج کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: گردشگران ژاپنی به خوزستان سفر خواهند کرد و در این زمینه شرایط برای سفر این افراد فراهم شده است.

حیدری همچنین با اشاره به دیدار انجام شده در اهواز با سفیر ژاپن در ایران اظهار کرد: در این دیدار علاقه وافر سفیر ژاپن برای سفر گردشگران این کشور به خوزستان قابل مشاهده بود و به این دلیل مشکلی برای سفر این گردشگران به خوزستان وجود ندارد.

وی افزود: سفیر ژاپن علاقه بسیاری زیادی به مسایل فرهنگی و بومی خوزستان دارد و به این دلیل در این دیدار بر حضور گردشگران ژاپنی در ایران تاکید بسیار زیادی کرد و در این زمینه قرار شده است در این باره رایزنی‌های لازم را انجام دهد.

حیدری، با اشاره به این که سفیر ژاپن در ایران از علاقه گروه‌های باستان‌شناسان این کشور برای حضور در خوزستان گزارشی ارایه کرد، افزود: گروه‌های باستان‌شناس ژاپنی علاقه زیادی به کاوش در خوزستان دارند و به این دلیل باید برای این مهم با سازمان میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مسیر گردشگری خوزستان ژاپن طراحی می‌شود و در همین زمینه معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان در راستای تدوین سناریوی بازدید آثار تاریخی خوزستان برای این نوع گردشگر در حال فعالیت است.

وی، با اشاره به برخی نظرات رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: دکتر نجفی بر گسترش صنعت گردشگری تاکید بسیار زیادی دارد و برای رونق بخشیدن به این بخش و رفع گره‌های کور در این زمینه در حال تدوین برنامه کلان و بالادستی هستیم.

حیدری خاطرنشان کرد: تنها راه تحول اقتصادی در شهرهای خوزستان توسعه صنعت گردشگری است و در این باره در حال برنامه‌ریزی هستیم و دیدار با سفیر ژاپن نیز در این راستا انجام شده است.
77884 مسیر گردشگری خوزستان ژاپن طراحی می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *