جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۰۲-استاندار اصفهان گفت: اصفهان شهر دانش، هنر، ذوق و فن و تکنولوژی است و به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران نام‌گذاری شده و سال آینده نیز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام نام‌گذاری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، دکتر رسول زرگرپور امروز (شنبه) در افتتاحیه کنفرانس بین المللی انجمن مؤسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آساهیل) در دانشگاه آزاد واحد اصفهان، اظهار کرد: شما به شهر گنبدهای فیروزه‌ای، مناره‌های بلند و پل‌های تاریخی آمده‌اید که سابقه هفت هزار ساله دارد و در این مدت چهار بار پایتخت ایران بوده و جزو ۱۰ شهر دیدنی و بین‌المللی دنیا به حساب می‌آید.

استاندار اصفهان با بیان این‌که اصفهان شهری است که مارکوپولو ۴۰۰ سال پیش آن را نصف جهان نامید، اضافه کرد: بسیاری از بازدیدکنندگان این شهر اصفهان را “همه جهان” می‌نامند، چرا که این شهر یک هزار اثر میراثی و طبیعی دارد و بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر ملی ثبت شده در خود می‌بیند.

زرگرپور با بیان این‌که پنج اثر بین‌المللی جهانی در این استان است، اظهار کرد: مدیر یونسکو زمانی که در اصفهان بود این شهر را گوهر گرانقدر دنیا نامید و اعتقاد داشت که اصفهان میراث دنیا را حفظ می‌کند، که نه تنها این شهر، مفتخر به آثار دیدنی و گنجینه تمدن دنیاست، بلکه صنعتی‌ترین استان کشور نیز محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که ۱۵ درصد تولید ناخالص کشور در این استان است، افزود: ۷۰ درصد فولاد کشور، ۵۰ درصد سنگ و مصالح ساختمانی کشور و هم‌چنین ۶۰ درصد از مصنوعات طلای کشور در این استان به دست می‌آید.

استاندار اصفهان با بیان این‌که اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور است، گفت: ۱۶۰ واحد آموزش عالی و ۳۳۰ هزار دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند که یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های استان اصفهان، دانشگاه آزاد واحد اصفهان است.

1453 اصفهان پایتخت گردشگری جهان اسلام می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *