رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ خرداد ۱۳۹۴

نماینده مجلس: صنعت گردشگری از ابزار موثر اقتصاد مقاومتی است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۰۲-محمدقسیم عثمانی روز شنبه در همایش دانشجویی توسعه بومی گردشگری در بوکان افزود: برغم ظرفیت های بسیار مناسب و جهانی در صنعت گردشگری در کشورمان هنوز از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی با تاکید بر جذب سرمایه گذاری در این زمینه در راستای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد تا بتوان کشور را از اقتصاد وابسته به نفت خارج ساخت.

عثمانی با اشاره به ارتباط گردشگری و اقتصاد در جامعه گفت: ارتباط گرشگری و اقتصاد، علمی ثابت شده است که در ایران تراز آن در سالهای گذشته منفی بود ولی امروزه با تلاش مسوولان، تراز گردشگری در حال افزایش بوده و امید می رود که در این زمینه تلاش جدی تری صورت گیرد.

عثمانی ادامه داد: مهمترین شاخص گردشگری در هر کشور امنیت و وجود زیرساختهای آن است و در کشور ایران در حالی که تمام کشورهای اطراف آن ناامن است، امنیت موجود در کشورمان که به برکت نظام جمهوری اسلامی به وجود آمده، فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه صنعت گردشگری فراهم کرده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرصت های بسیار مناسب در صنعت گردشگری اظهار کرد: ایران به دلیل تنوع اقوام و شرایط اقلیمی مناسب می تواند یکی از قطب های مهم صنعت گردشگری در منطقه و جهان شود.

محمدکاظم آبام رییس شورای اسلامی شهر بوکان نیز در این جلسه گفت: برندسازی در حوزه گردشگری در این شهر باید جدی گرفته شده و از آداب و رسوم و آثار دیدنی و گردشگری آن به خوبی در این زمینه استفاده شود.

در ادامه این همایش چند مقاله و کار تحقیقی توسط شماری از کارشناسان و دانشجویان این رشته ارائه شد.

بوکان با ۲۲۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

1444 نماینده مجلس: صنعت گردشگری از ابزار موثر اقتصاد مقاومتی است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *