جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

همایش ملی تالش‌شناسی در حال برگزاری است

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۰۲-دبیر علمی همایش تالش‌شناسی از برگزاری این همایش ملی با ارائه ۲۰۰ مقاله علمی امروز و فردا در رضوانشهر خبر داد.

ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به برگزاری همایش ملی تالش‌شناسی در شهرستان رضوانشهر اظهار کرد: امروز و فردا دوم و سوم خرداد، همایش ملی تالش‌شناسی با مشارکت دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی مختلف در سالن همایش دانشگاه کاسپین شهرک ولیعصر (عج) چوکا در حال برگزاری است‌.

وی هدف از برگزاری همایش ملی تالش‌شناسی را شناسایی تاریخ و فرهنگ حوزه تالش و معرفی قابلیت‌های این منطقه در عرصه ملی عنوان کرد و افزود: همایش مذکور بستر پژوهشی برای علاقمندان به فرهنگ و تمدن گیلان را فراهم کرده است.

جهانی با بیان اینکه برگزاری همایش ملی تالش‌شناسی فرصتی برای ارائه دیدگاه‌ها در مورد موضوع‌های فرهنگی، میراث معنوی و طبیعی منطقه است، تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های بومی محلی در شناسایی و معرفی مناطق تاثیرگذار است.

دبیر علمی همایش ملی تالش‌شناسی از ارسال ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و افزود: در اولین روز این همایش ۲۴ مقاله ارائه شفاهی خواهد شد و همچنین ۱۰ نفر از پژوهشگران در سوم خرداد ماه سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کتاب چکیده مقاله‌های همایش ملی تالش‌شناسی منتشر شده است ادامه داد: در این کتاب ۲۸ درصد از مقاله‌ها در زمینه باستان‌شناسی، ۲۵ درصد گردشگری، ۱۲ درصد تاریخی، ۱۵ درصد معماری و ۲۰ درصد زبان‌شناسی، اعتقادها، صنایع‌دستی و دانش بومی است.

جهانی، ارایه ۱۱۵ مقاله ارسال شده به دبیرخانه این همایش را مربوط به حوزه تالش عنوان کرد و یادآور شد: مقاله‌های برتر با بررسی توسط اعضای کمیته علمی همایش ملی تالش‌شناسی انتخاب شده‌اند.

1454 همایش ملی تالش‌شناسی در حال برگزاری است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *