رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مرداد ۱۳۹۳

استقبال کشورهای عضو اکو از اجلاس گردشگری سلامت در مازندران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ – ساری- ایرنا- نایب رییس اتاق اکو ایران گفت: روسای اتاق بازرگانی، وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت کشورهای عضو اکو از برگزاری اجلاس گردشگری سلامت در استان مازندران استقبال کردند.

ˈاحمد اصغری قاجارˈ شنبه شب در نشست بررسی چگونگی برگزاری اجلاس گردشگری در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: در این اجلاس ۷۰ تن از شخصیت های سیاسی، اقتصادی و پزشکی و درمانی از وزارت امور خارجه، روسای اتاق بازرگانی و وزارت بهداشت کشورهای عضو اکو شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو فرصتی برای معرفی توانمندی پزشکی، درمانی و طبیعت گردی مازندران است، ادامه داد: کشورهای عضو اکو به لحاظ تکنولوژی پزشکی در درمان بیماران به مشارکت وهمکاری ایران نیاز دارند.

وی گفت: باید علاوه بر ظرفیت های طبیعت گردی سلامت استان مازندران، پتانسیل های بیمارستانی و پزشکی ایران را به کشورهای اکو معرفی کنیم تا زمینه درمان بیماران در ایران فراهم شود.

ازبکستان، افغانستان، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان، ۱۰ کشور عضو اکو هستند.

ˈمحمد کاوه ˈ رییس کمیسیون گردشگری اتاق ایران و مسئول کمیته نمایشگاه اجلاس گردشگری سلامت، به انتقال محل نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت از آمل به شهرستان رامسر خبر داد و گفت: ۷۲ غرفه برای نمایشگاه تخصصی گردشگری سلامت تعیین شده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه در محل ˈبرج آرامشˈ شهرستان رامسر برگزار می شود، ادامه داد: ۱۰غرفه مواد غذایی، پنج غرفه ویژه داروهای گیاهی، ۱۰غرفه کالاها و تجهیزات پزشکی، سه غرفه تندرستی و سلامت و چند غرفه معرفی مناطق نمونه گردشگری و طبیعت گردی مازندران فعالیت خود را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه دانشگاه های علوم پزشکی مازندران و بابل در اجلاس گردشگری سلامت، فعالیت محوری و چشم گیری دارند، افزود: افتتاح بیمارستان فوق تخصصی آمل از برنامه های این اجلاس است.

ˈ غلامرضا عشریهˈ رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی مازندران در این نشست با اشاره به فراهم بودن زمینه برگزاری اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در این استان، گفت: ظرفیت های گردشگری مازندران را در اجلاس گردشگری سلامت با هدف جذب توریسم خارجی معرفی می کنیم.

عشریه با بیان اینکه اتاق ایران ۲۵۰ میلیون تومان در برگزاری این اجلاس کمک می کند، افزود: فعالان بخش خصوصی برای احیای صنعت گردشگری و اشتغال و رشد اقتصادی مشارکت جدی می کنند.

عشریه، زیرساخت صنعت توریست در استان را مناسب ندانست و گفت: بخش خصوصی و فعالان اقتصادی برای افزایش درآمد واحدهای خود باید از ظرفیت های مغفول مانده استان نهایت استفاده را داشته باشند.

اجلاس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو، روزهای ۲۷ تا ۲۹ مردادماه جاری در رامسر برگزار می شود.

81251421-5847428 استقبال کشورهای عضو اکو از اجلاس گردشگری سلامت در مازندران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *