رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ تیر ۱۳۹۳

برپایی اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۴/۰۸ – به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta) به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد کاوه افزود : از لحاظ تولید کار و اشتغال نیز این صنعت رتبه هفتم دنیا را از آن خود کرده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه هرچند این صنعت نوپا است ولی جایگاه بسیار ویژه‌ای را در جهان به خود اختصاص داد، گفت: خیلی از کشورهای بزرگ دنیا نیز به این سمت کشیده شده و در بخش گردشگری تلاش چشمگیری دارند.

کاوه با اشاره به وضعیت مطلوب بهداشتی و درمانی در مازندران تصریح کرد: شرایطی در استان فراهم شده که هم‌اکنون حدود ۶۴ نوع از انواع امراض و بیماری‌ها در مازندران درمان می‌شود.

نایب رئیس انجمن صنایع غذایی مازندران با تاکید بر اینکه شرایط برای توسعه تندرستی در استان مهیا است، متذکر شد: بیمارستان‌های مازندران هم به سمت استانداردسازی پیش می‌روند و روز به روز پیشرفته‌تر از گذشته می‌شوند.

به گفته کاوه، هم‌اکنون ۳۲ بیمارستان دولتی و هشت بیمارستان خصوصی در مازندران فعالیت داشته و تعداد تخت‌های بیمارستانی این استان بسیاری از مسائل و مشکلات را پاسخگو است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با ساده‌ترین درمان بیماری در دنیا حدود ۴ تا ۵ هزار دلار فرد بیمار با خود به کشورهایی می‌برد که قصد انجام دوره درمان را در آن دارد البته کشورمان امکانات پزشکی بسیار مطلوبی مهیا بوده و شرایط خوب و رضایت‌بخش است.

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی مازندران با اعلام برگزاری اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در این استان شمالی کشور گفت: این اجلاس بزرگ ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه ۹۳ برپا می‌شود.

وی عمده‌ترین هدف برگزاری اجلاس را در دو بخش سلامت و گردشگری دانست و از حضور ۱۰ کشور عضو اکو، چندین کشور حاشیه خلیج فارس و دریای مازندران در آن خبر داد.

مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران آمل نیز در این مراسم بیان داشت: سلامتی یکی از نعمت‌های بزرگی است که انسان با مبتلا شده به رنج و مشکل قدر آن را بیش از گذشته می‌داند.

نعمت قربانی اذعان داشت: در چند سال گذشته وضعیت بهداشت و درمان در استان مازندران بسیار بهتر از قبل شده و این روند در شهرستان آمل نیز مطلوب و امیدبخش بود.

این مسئول برگزاری اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در استان مازندران و بخشی از آن در شهرستان آمل را بسیار برای ارتقای وضعیت بهداشتی و درمانی این منطقه مفید، موثر و سازنده دانست و گفت: همه مردم و مسئولان باید در برپایی هرچه بهتر این اجلاس که در آن نمایندگانی از کشورهای خارجی نیز حضور دارند دست به دست هم بدهند.

0000gardeshgarysalamat برپایی اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در مازندران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *