رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مرداد ۱۳۹۳

حمله به گردشگران دوچرخه سوار در جنگل‌های شمال کشور

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۰۵ – به گزارش خبرنگار مهر، مجید محمدی راهنمای این تور طبیعت گردی در قالب دوچرخه سواری که گردشگران دوچرخه سوار را در مسیر جاده جنگلی کجور به نوشهر در جنگل‌های شمال کشور همراهی می کرد با اطلاع این موضوع به خبرنگار مهر گفت که مهاجمان با جعل عنوان وابستگی به برخی نهادهای نظامی کشور با تبر و قمه و چاقو در منطقه‌ای که تلفن‌های همراه خارج از شبکه آنتن دهی بودند به گردشگران حمله کرده و علاوه بر سرقت وسایل گردشگران و از بین بردن یک دستگاه دوچرخه با سرقت وسایل و مقداری پول نقد از محل متواری شدند.

براساس آنچه مجید محمدی گفته پرونده حمله به گردشگران طبیعت گرد و سرقت اموال گردشگران در نیروی انتظامی نوشهر تشکیل شده است.

تور دوچرخه سواری روز جمعه در جنگل‌های کجور و شامل یک گروه ۲۰ نفره از گردشگرانی بوده است که به صورت خانوادگی در قالب تور به این منطقه از کشور سفر کرده بودند. ۷ گردشگر حاضر در این تور از بانوان و ۱۴ عضو دیگر به همراه راهنما و دستیار این تور از آقایان بودند.

آنطور که راهنمای این تور طبیعت گردی به خبرنگار مهر گفت: مهاجمان به این تور دوچرخه سواری دو بیسیم ورزشی، عینک های گرانقیمت مخصوص دوچرخه سواری و جعبه ابزارهای لوازم یدکی همراه دوچرخه ها و مقادیری پول نقد را سرقت کرده و پس از آن یک دستگاه دوچرخه نیز به دلیل حمله این افراد با تبر به گردشگران آسیب دیده است.

محمدی گفت که در حمله این اشخاص به تور گردشگری به دلیل پرتاب قمه توسط یکی از مهاجمان دست یکی از گردشگران آسیب دید و گردشگر مصدوم شده در حمله این اشخاص به پزشکی قانونی مراجعه کرد.

وی ادامه داد: پس از ۱۳ سال اجرای تورهای طبیعت گردی، دوچرخه سواری و پیاده روی در مسیر گردشگری تعیین شده بین کجور و نوشهر، این نخستین بار است که با حمله اشخاص مهاجم در این منطقه به یک تور گردشگری مواجه شدیم.

او در پاسخ به این سوال که تامین امنیت گردشگران در مناطق جنگلی و کوهستانی با کدام نهاد است گفت: هم سازمان میراث فرهنگی و هم نیروی انتظامی آشنایی کامل با این منطقه گردشگری دارند.

اعتبار تورهای گردشگری و امنیت آنها زیر سوال رفت

به گفته این راهنمای گردشگری؛ تکرار چنین اتفاقی می تواند اعتبار تورهای گردشگری و امنیت گردشگران را به خطر بیاندازد.

محمد مهدی تقوی از مربیان دوچرخه سواری فدراسیون دوچرخه سواری نیز که در این تور حضور داشته است او به مهر گفت که مهاجمان با یک موتور تریل آبی رنگ جلوی دسته عقبی تور دوچرخه سواری را که بیشتر آن ها از بانوان حاضر در تور بودند گرفتند و شروع به تفتیش وسایل آن ها کردند.

به گفته او، مهاجمان پس از اعتراض گردشگران به تفتیش وسایل با تبر، قمه و چاقو به سمت گردشگران آمدند و حتی گفتند مسافران و دوچرخه هایشان را نیز با خود می برند اما با مقاومت لفظی گردشگران از محل متواری شدند.

به گفته این مربی دوچرخه سواری، تورهای دوچرخه سواری مجوز فدراسیون دوچرخه سواری، معاونت گردشگری و سازمان محیط زیست را دارند.

محمود کرمانی از دیگر مسافران تور نیز که برای نخستین بار دو فرزند خود را به یک تور طبیعت گردی در قالب دوچرخه سواری به جنگل‌های شما کشور برده بود می گوید: نیروی انتظامی باید امنیت گردشگران را تامین کند.

این گردشگران امروز ( یکشنبه) شکایت خود را در دادگاه پیگیری می کنند معاونت گردشگری و کمیته طبیعتگردی نیز به خبرنگاران قول پیگیری ماجرا را داده اند.

IMG18234373 حمله به گردشگران دوچرخه سوار در جنگل‌های شمال کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *