رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

آمار گردشگران براساس اقامت آنها و بازدید از اماکن دیدنی صورت می‌گیرد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ – گروه گردشگری- سومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر عصر یکشنبه برگزار و زمان رونمایی از فعالیت‌های دستگاه‌های عضو ستادمرکزی هماهنگی خدمات سفر، ۲۵ اسفندماه جاری اعلام شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرتضی رحمانی موحد رئیس ستاد در این جلسه و بعد از شنیدن پیشنهادها و نظرات نمایندگان دستگاه‌های عضو این ستاد گفت: براساس تصویب این جلسه، مراسم رونمایی از فعالیت‌های دستگاه‌های عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۵ اسفندماه جاری در محوطه ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این مراسم می‌تواند نشان‌دهنده آمادگی دستگاه‌های عضو این ستاد برای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی باشد افزود: همه باید از تمامی ظرفیت‌های خود برای ارائه خدمات بی‌عیب و نقص به هموطنان در تعطیلات نوروز استفاده کنیم. رحمانی موحد بابیان اینکه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بر اساس مصوبه دولت تشکیل شده است ادامه داد: دولت از این ستاد انتظار دارد تا به نحو شایسته به ارائه‌ خدمات هماهنگ دستگاهی به گردشگران و مسافران در تعطیلات نوروز و در دیگر ایام سال بپردازد. معاون گردشگری کشور در ادامه گفت: این مراسم در دیگر استان‌های کشور نیز برگزار خواهد شد.

موضوع نحوه ارائه آمار فعالیت‌های ستاد در نوروز ۹۳ نیز یکی دیگر از دستورات سومین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بود که مقرر شد آمار اقامت گردشگران در تمامی مراکز اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، منازل استیجاری، مهمان‌پذیرها، خانه‌های معلم، مدارس، مهمانسراهای دستگاه‌های مختلف و نیز بازدید گردشگران از اماکن فرهنگی، تاریخی، تفریحی و گردشگری اعم از مراکز تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی یا دیگر سازمان‌های دولتی و خصوصی به عنوان مبنای اعلام آمار گردشگران و مسافران نوروزی مد نظر قرار گیرد. همین‌طور آمار ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی که بر اساس میزان فروش بلیت به گردشگران در حوزه حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی اتخاذ می‌شود، یکی دیگر از محورهای ارائه آمار گردشگران در نوروز ۹۳ قرار می‌گیرد.

در ادامه این نشست، همچنین مقرر شد با توجه به اهمیت حضور و آمادگی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تعطیلات نوروز نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های عضو این ستاد به‌منظور افزایش هماهنگی و نیز تسهیل در ارائه خدمات در محل ستاد مرکزی واقع در ساختمان معاونت گردشگری حضور داشته باشند.

به گزارش «دنیای اقتصاد»، ستاد هماهنگی سفر در بهمن‌ماه سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید و بر اساس آن، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت دادگستری، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران موظف به همکاری در این ستاد شدند.

Tourists آمار گردشگران براساس اقامت آنها و بازدید از اماکن دیدنی صورت می‌گیرد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *