جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

نمایشگاه ملی دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی در بوشهر گشایش یافت

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۰ – نمایشگاه ملی دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی در گذر تاریخ در محل موزه دریا و دریانوردی خلیج فارس با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار و سایر مسوولان محلی در بوشهر گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی بوشهر، نخستین همایش و نمایشگاه ملی دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی در گذر تاریخ با هدف برپایی این نمایشگاه تبیین تدابیر و رهنمودهای ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد اهمیت دریا و دریانوردی، نمایش سوابق دریانوردی ایرانیان و ارایه دیدگاه ها و دستاوردهای توسعه ای دستگاه های اجرایی و سازمان های دریایی است.

در این نمایشگاه بخشی از صنایع دستی دریایی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و بخشی از سابقه دریانوردی ایران و نیروی دریایی، اقدامات و عملکرد سازمان ها و شرکت های دریایی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین نفوذ بیگانگان بر دریاها، معرفی بخشی از ادوات دریایی، بخشی از کشفیات و یافته های زیردریا و یافته های دریایی بندر های تاریخی سی نیز و سیراف نیز به نمایش گذاشته شده است.

یکی از قابلیت های این نمایشگاه هویت معماری و تاریخی آن به عنوان کنسولگری انگلیس است که این ساختمان در سال ۱۸۵۸ میلادی تاسیس شده و کشتی پرسپولیس به عنوان یکی از جاذبه های این نمایشگاه است که به همت استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در دست مرمت و بازسازی است.

این نمایشگاه در سالن های تاریخ، راهبردی، اهمیت دریا، کتاب و نشریات و دریانوردان مشهور طراحی شده است.

همچنین زندگی نامه ناخدا عباس دریانورد باعنوان چهره فرهنگی مذهبی و تاثیرگذار در تاریخ دریانوردی ایران وارد کتاب های درسی می شود و عملیات مروارید در آذر ۵۹ نیز با عنوان پیوست کتاب آمادگی دفاعی در دست تدوین است.

این نمایشگاه از امروز تا ۲۰ فروردین سال آینده برای بازدید مردم و مسافران نوروزی از ساعت هشت صبح تا هشت شب فعال است.

untitled5 نمایشگاه ملی دریانوردی ایرانیان و نیروی دریایی در بوشهر گشایش یافت

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *