معاون گردشگری کشور گفته است که همه اعضای ستاد هماهنگی سفر برای پوشش تعطیلات عید فطر در آمادهباش به سر میبرند و گردشگران میتوانند با استفاده از سامانه ۰۹۶۲۹ شکایات خود را نسبت به خدمات گردشگری اعضای این ستاد اعلام کنند. به گزارش «ایسنا»، مرتضی رحمانیموحد، پیشبینی کرده که در این فرصت، حجم زیادی از مردم به مسافرت بروند و خاطرنشان کرده است: «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این موقعیت ویژه بر حسب وظیفه، اقدامات لازم را انجام داده و دستورالعملهای مربوطه را صادر کرده که ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفرهای تابستان ۹۵ از حدود سه هفته پیش، بر همین اساس بوده است.» به گفته وی، محورهایی که باید در سفرهای تابستانی مورد توجه قرار گیرد، در دستورالعمل ابلاغی به شکل جزئی مشخص شده و هماهنگیهای لازم در حوزه نظارت، تبلیغات، امدادرسانی، خدمات و آموزش انجام شده است.
رحمانی موحد خاطرنشان کرده است: «این هفته ستادهای هماهنگی خدمات سفر در استانها جلسههایی با دستگاههای عضو خواهند داشت تا آخرین تمهیدات را برای آغاز سفرهای تابستانی اتخاذ کنند. اطلاع دارم شهرداریها و فرمانداریها نیز پیگیری و اقدامات خوبی داشتهاند.» معاون گردشگردی همچنین با اشاره به احتمالات پلیس راهنمایی و رانندگی و ناجا درباره حجم بالای سفر و تشدید ترافیک در تعطیلات عید فطر افزوده: «ناجا برای کاهش آمار تصادفهای ناشی از خستگی و خوابآلودگی حین رانندگی، طی نامهای به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد داده تا از امکانات و ظرفیتهای بینراهی برای ترغیب رانندهها به توقفهای موقتی در مسیرهای طولانی، استفاده کنیم.» وی ادامه داده: «ادارههای میراث فرهنگی وگردشگری در استانهای مختلف چند سالی است که در مسیرهای طولانی با ایجاد نمایشگاههای صنایعدستی یا با همراهی مراکز پذیرایی بینراهی ظرفیتی را ایجاد کردهاند تا رانندهها و مسافران توقفهای کوتاهی در این فضاهای حاشیهای داشته باشند و به این بهانه استراحتی هم کرده باشند.»
رحمانی موحد همچنین درباره کنترل گرانی خدمات سفر همزمان با اوج سفرهای تعطیلات عید فطر نیز اظهار کرده است: «نرخ هتلها همانند گذشته باید باشد.
نوسان قیمت در سقف اعلام شده میتواند اتفاق افتد، ضمن اینکه ما هم نظارتهایمان را تشدید میکنیم تا تخلفی صورت نگیرد.» با اینهمه به گفته وی، وضعیت درباره تورها کمی متفاوت است، چون اجزای مختلفی در تعیین قیمت تور نقش دارند؛ از جمله حمل و نقل که تابع بازار آزاد است و روی قیمت تمامشده تور اثر میگذارد و نظارت بر آن از حیطه وظایف سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خارج است. با این حال اگر مصرفکنندگان این تورها با مورد مشکوک یا تخلفی روبهرو شدند میتوانند اعلام کنند تا پیگیری شود. معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرده است: «به استانها اعلام شده در این سه روز کشیک ویژه داشته باشند تا اگر تخلفی شد رسیدگی کنند.»
این مقام مسوول درباره امکان ورود ستاد هماهنگی خدمات سفر به موضوع کنترل نرخها در موقعیتهای ویژهای همچون تعطیلات عید فطر، نیز توضیح داده: «ستاد نمیتواند وارد حیطه اختیارات سایر دستگاهها شود؛ چرا که آنها وظایف قانونی خود را انجام میدهند، اما تلاش میشود دستگاهها را در انجام وظیفه به یک تشریک مساعی رساند.» رحمانیموحد همچنین از طراحی سیستم SRM خبر داده و گفته است: «با راهاندازی این سیستم مسوولان در جریان نظرها و ایدههای مشتریان قرار میگیرند و ما امیدواریم با اجرای این طرح دستکم مشکلات مربوط به کیفیت خدمات حل شود.»
نظر کاربران :
هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.