رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ آبان ۱۳۹۸

آش لوبیا سفید

اشتراک گذاری

آش لوبیا سفید یکی از آشهای بسیار خوشمزه ایرانی است . آش خاصیت های فراوانی دارد به علت وجود سبزی و حبوبان طبعی گرم دارد و خوردن آن بخصوص در پاییز و زمستان بسیار لذت بخش است .در اینجا شما را با خواص لوبیا سفید و طرز تهیه آش لوبیا سفید آشنا خواهیم ساخت .یکی از لوبیا‌های جادویی که خواص شگفت انگیزی را در خود پنهان کرده است لوبیا سفید است. طبع این لوبیا از نظر گرمی و سردی متعادل بوده و می‌توان از آن در انواع غذا‌ها و سالاد‌ها استفاده نمود و از خواص آن بهره برد. این محصول کشاورزی که در کشور‌های بریتانیا و آمریکا دارای محبوبیت بسیاری است، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات است.

یکی از مهمترین خواص لوبیا سفید این است که موجب کاهش قند خون می‌شود. همچنین لوبیا سفید فشارخون را هم کاهش می‌دهد. یکی دیگر از فواید لوبیا سفید چربی پایین و مقدار پروتئین بالای آن است. طبق بررسی‌های بدست امده لوبیا سفید از نظر طب قدیم معتدل است. ‏ یکی دیگر از خواص لوبیا سفید مقابله با ناراحتی‌های قلبی عروقی است. مصرف لوبیا سفید یبوست را درمان می‌کند.به گفته محققان مصرف لوبیا سفید موجب نوسازی سلول‌ها شده و همچنین برای درمان کم خونی توصیه می‌شود. همچنین مصرف لوبیا سفید برای هیچ کدام از گروه‌های خونی مشکل ساز نیست. یکی دیگر از خواص لوبیا سفید اینست که به دلیل وجود پتاسیم و سدیم زیادی که دارد و برقراری تعادل این دو ‏عنصر در بدن میتواند فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند. لوبیا سفید دارای منگنز و مس زیادی است که موجب تجزیه رادیکال‌های ‏آزاد بدن می‌شود و در نتیجه از ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از خواص لوبیا سفید وجو مقدار زیادی فیبر با کلسترول بسیار پائین در آن است. این ویژگی باعث شده که لوبیا سفید برای بیماران مقاوم به انسولین ‏و افراد مبتلا به قند خون بالا مفید باشد. مقدار زیاد منیزیم در لوبیا سفید از دیگر فواید لوبیا سفید است. این منیزیم از وقوع حملات قلبی جلوگیری کرده و موجب بهبود عملکرد سیستم گردش خون، افزایش ‏جذب کلسیم و رسیدن اکسیژن کافی به سلول‌ها می‌شود. میبینید که لوبیا سفید فقط یک ماده سیر کننده نیست و فواید زیادی برای ما دارد.

آش لوبیا سفید

مواد لازم برای تهیه آش لوبیا سفید
لوبیا سفید: ۱ و ۱/۲ پیمانه
سبزی آش خورد شده: ۴۰۰ گرم (تره، جعفری، گشنیز)
اسفناج درشت خورد شده: ۴۰۰ گرم
رشته آشی: ۲۰۰ گرم
کشک به مقدار لازم
پیاز داغ، نعنا داغ و سیر داغ به مقدار لازم
طرز تهیه:
۱. ابتدا لوبیا سفید که از شب قبل خیسش کرده بودیم رو با مقداری آب داخل قابلمه ریخته و در قابلمه رو هم میذاریم تا بپزن.
۲. برای طعم و بوی بهتر حبوبات هنگام پخت مقداری از پیاز داغ و سیر داغ رو بهشون اضافه میکنیم تا با هم بپزن.
۳. حالا اجازه بدین تا لوبیا کاملا بپزه.
۴. بعد از حدود ۱ تا ۲ ساعت که لوبیا پخت، سبزی آش و اسفناج رو هم به مواد اضافه میکنیم و در قابلمه رو میبندیم تا سبزی هم بپزه.
۵. بعد از حدود سه ربع تا یک ساعت که سبزی هم پخت، رشته رو اضافه میکنیم و آش رو کمی هم میزنیم تا رشته‌ها به هم نچسبن وبعد اجازه میدیم تا رشته‌ها بپزن و حجیم بشن.
۶. وقتی آش پخت مجددا کمی سیرداغ و پیازداغ بهش اضافه میکنیم تا آشمون مزه بگیره و بعد به مقدار دلخواه کشک هم میریزیم و میذاریم تا کشک کمی بجوشه.
۷. دیگه آش خوشمزمون حاضره و میتونیم باز تزیین نعنا داغ، کشک و … سروش کنیم، نوش جان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *