رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ مهر ۱۳۹۸

آش تمبر هندی

لینک این مطلب کپی شد!

آش تمبر هندی یک آش زمستانی است. شاید تا کنون بارها نام آش تمر را شنیده باشید اما شنیدن کافیست و باید امروز با هم دست به کار شویم و این آش خوش طعم را درست کنیم. قطعا عصرانه خوبی خواهد شد.نظر شما چیست. این آش را بسیاری از مادر بزرگ ها قطعا به یاد دارند. می توانید دستور پخت ما را با دستور تهیه این غذا توسط مادر بزرگ هایتان مقایسه کنید. برای شروع مواد لازم را در اختیار شما قرار می دهیم و بعد می گوییم چگونه مواد را ترکیب کنید تا از آن آش تمر بوجود بیاد. با ما باشید.اگر زیاد سرما می‌ خورید، می‌ توانید برای کاهش دفعات بیماری و بهبودی سریع ‌تر، در میان وعده‌ های تان تمبرهندی میل کنید. در ضمن، اگر دچار گلودرد شده ‌اید، می‌ توانید تمبرهندی را در آب حل کرده و قرقره کنید تا درد گلوی تان به سرعت بهبود یابد.

از قدیم معتقد بودند که تمبرهندی مثل یک ‌ملین و مسهل عمل می ‌کند اما تحقیقات سال‌ های اخیر اثرات دیگری را برای آن به اثبات رسانده اند از جمله این که خاصیت ضد درد، ضد باکتریایی و ضد ویروسی داشته و برای از بین بردن انگل ‌ها و کرم‌ های بدن توصیه می ‌شود. علاوه بر تمامی خواص یاد شده، این میوه یک اشتها‌آور بوده و منبعی از آنتی ‌اکسیدان ‌ها نیز به حساب می ‌آید. ایشان در ادامه اضافه می‌ کند که خوردنش به همراه غذا به هضم آن کمک می ‌کند. به علاوه مصرفش برای کاهش تهوع کمک ‌کننده بوده بنابراین اضافه کردن آن به غذا به خصوص در وعده غذایی افرادی که مشکل گوارشی دارند، توصیه می ‌شود.

تمبرهندی را می ‌توان به دو طریق مصرف کرد. در واقع نحوه استفاده از آن به طور مستقیم و غیرمستقیم است. بعضی از افراد که خوراکی ‌های ترش را بیشتر می‌ پسندند، آن را به طور مستقیم مصرف می‌ کنند اما می ‌توان به عنوان طعم‌ دهنده و ترش ‌کننده در بسیاری از غذاها هم از آن استفاده کرد. به این منظور باید تمبرهندی را در آب خیسانده و سپس آن را صاف کرد و پس از جدا کردن هسته، آن را خورد. یادتان نرود که می ‌توان فیبرها و آوند های چوبی که در قسمت خوراکی این میوه دیده می ‌شوند را جدا کرد اما در صورت مصرف،‌ مشکلی برای فرد به وجود نخواهد آمد.
همان ‌طور که می ‌دانید هر ماده غذایی می ‌تواند در مراحل مختلف اعم از جمع ‌آوری، تهیه و بسته ‌بندی آلوده شود اما از آن جا که این میوه خود یک ضد میکروب است احتمال آلودگی در آن بسیار پایین است بنابراین با خیالی راحت آن را وارد میان وعده‌های روزانه ‌تان کنید.

آش تمبر هندی

مواد اولیه :
*لوبیا چیتی یک پیمانه
* عدس یک پیمانه
*بلغور گندم دو پیمانه
* اسفناج ۵۰۰ گرم
*پیازچه و گشنیز روی هم ۳۰۰ گرم
* آب قلم یا عصاره گوساله ۱۵۰ میلی‌لیتر
* تمرهندی یک بسته
* پیاز، نعنا و سیر داغ بە میزان لازم
طرز تهیه:
حبوبات را ۲۴ ساعت قبل خیس کرده و در این مدت چند بار آب آنها را عوض می‌کنیم. سپس حبوبات و بلغور گندم را می‌پزیم. آب قلم را بە همراه پیاز، سیر، نعنا داغ و سبزی‌های خرد شده بە حبوبات افزوده و می‌گذاریم با مواد جا بیفتند. تمرهندی را در یک لیوان آب حل و از صافی رد نموده و در آش می‌ریزیم و حرارت را کم می‌کنیم تا آش کاملا جا بیفتد، سپس آش را با سیر و نعنا داغ تزیین می‌کنیم.
نکــته:
تمرهندی نمک آش را تامین می‌کند، بە همین سبب اگر خواستید بە آش نمک بیافزایید تا آخر پخت صبر کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *