رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ آبان ۱۳۹۷

آبشار دوقلو گشت‌ رودخان

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار دوقلوی گشت رودخان فومن در موقعیت جغرافیایی N 37 07 E 49 12 در استان گیلان واقع است. آبشار دو قلو گشت رودخان از جاذبه های طبیعت استان گیلان در ۱۴ کیلومتری شهر فومن و در روستای گشت رودخان واقع شده است.
درمسیر منتهی به گرد اولس آخرین آبادی گشت رودخان از جاهای دیدنی فومن بعد از پشت سر گذاشتن مناطق جلگه ای به آبادی تکله کش می رسید رودخانه کوچکی که از کوههای ریزک ربار و پلنگ لونه سرچشمه می گیرد در مسیر خود چند آبشار زیبا دارد، بعد از آن دره خلل و سپس مسیر منتهی به ییلاق که رودخانه بزرگ و زلال و همیشه پر آب گشت رودخان در آن جاریست آبشارهای متعدد و بسیار چشم نوازی را پدید آورده است.

گشت رودخان از جاهای دیدنی فومن در ۱۵ کیلومتری جنوب فومن قرار دارد . برای سفر به گشت رودخان ابتدا از شهر فومن به سمت جاده قلعه رودخان حرکتتون رو آغاز کنید پس از طی مسافت ۷ کیلومتر و گذر از دهستان گشت و روستای کردمحله به پل روی رودخانه و سپس سه راهی می رسید که بلافاصله بعد از پل می بایست گردش به راست کنید در این مسیر ۸ کیلومتری، همچنان که تابلوهای راهداری راهنمای خوبی برای ادامه هستند از روستاهای کیش رودبار ، سیدسرا ، تله کنگاه ، تنگ‌دره (کمال محله) عبور می کنید تا به میدان اصلی گشت رودخان(پیرسرا) برسید. اگر از محله پیرسرا حدود دو ساعت به پیاده روی در جنگل بپردازید به این آبشار زیبا می‌رسید.یکی از مسیرهای بکر و نسبتا صعب العبور در میان مسیرهای آببر به ماسوله و آببر به قلعه رود خان مسیر گشت رودخان است. این مسیر که از گردنه دیزاب به سمت یال گردسایه و سپس روستاهای ماکوله وا و یا گشت رودخان از جاهای دیدنی فومن ادامه دارد، دارای طبیعتی بکر و زیباست.
از نظر کوتاه بودن مسافت طی شده نسبت به مسیر آببر-ماسوله و آببر-قلعه رودخان، مسیر است. بدلیل اینکه تمامی مسیرها از گردنه دیزاب به سمت مقاصد منحرف میشوند.
اما مسیر مستقیما در پشت دیزاب قرار دارد. برای طی این مسیر می‌توان دوشبانه روز را در نظر گرفت تا هم خستگی کمتری را متحمل شد و هم از زیبایی و جاذبه‌های مسیر بیشتر لذت برد.

آبشار دوقلو گشت‌ رودخان  آبشار دوقلو گشت‌ رودخان

آبشار دوقلو گشت‌ رودخان  آبشار دوقلو گشت‌ رودخان

منابع : نیک صالحی , کویرها و بیابانان ایران

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    این رودخانه خیلی پر اب وخروشان هست و ابشار بسیار زیبایی هم هست،ما همین امسال به اینجا رفتیم و خیلی بهمون خوش گذشت

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نسترن حبیب الهی

    ما بهار ۹۶ با تور گردش گری دالاهو این آبشار رو بازدید کردیم ، عالی بود و یک تجربه عالی در کنار این طبیعت زیبا .

    ۱۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    خیلی آبشار باصفایی هست ما تابستون پارسال رفتیم و رفتیم زیر آب خیلی خیس شدیم

    ۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    این رودخانه همیشه پرابه…خیلی زیبا و چشم نوازه

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *