رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ خرداد ۱۳۹۸

ییلاق شکردشت

لینک این مطلب کپی شد!

ییلاق شکردشت که هر ساله با نزدیک شدن به پایان بهار، با رویش گل های شقایق در منطقه ییلاقی شکر دشت شهرستان تالش در غرب گیلان زیبایی منحصر بفردی در طبیعت این منطقه از استان چشم نوازی می کند. روستای شکر دشت یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای تالش است که با آب و هوای مرطوب و خنک کوهستانی‌اش در روزهای بلند تابستان یکی از بهترین پیشنهادهای سفر است.این منطقه زیبا در ارتفاعات بالاتر از ۱۷۰۰ متر، در شمال شهرستان تالش، با نام ییلاق شکردشت وجود دارد که به دلیل کوهستانی بودن و سختی مسیر، بیشتر مورد توجه پادشاهان بود و برای تفریح و شکار به این منطقه ییلاقی می آمدند .جاده منتهی به دهکده ییلاقی شکردشت، مسیری خاکی است که طی کردن آن با استفاده از خوردروهای شخصی دشوار است و ساکنان محلی نیز معمولا از خودرو نیسان برای رفت و آمد استفاده می کنند. این جاده زیبا با چشم انداز کم نظیری از کوهستان و جنگل های انبوه راش و افرا در بیشتر روزهای فصل بهار و تابستان غرق در مه است.

برخلاف بسیاری از نقاط طبیعی دیدنی ایران که به دلیل حضور گردشگران کم توجه به محیط زیست، به مرور زیبایی های اولیه خود را از دست می دهند، این منطقه از شمال ایران هنوز هم تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده است. شکردشت به عنوان سکونتگاهی ییلاقی در بهار و تابستان مورد استفاده مردم مناطق کم ارتفاع و روستاهای اطراف قرار می گیرد. ولی با وجود سرما و برف شدید در فصل پاییز و زمستان، بعضی از ساکنان منطقه تمام فصل سال در این منطقه زندگی می کنند.
این منطقه ییلاق‌های زیبا و متعددی دارد. ییلاق لورهونی ییلاق لپون دشت، ییلاق چورون، ییلاق پیرکری و ییلاق اسب‌سرا از این جمله‌اند.
جنگل های زیبای راش و افرا در مسیر، پوشش گیاهی دل انگیز، دشت های سرسبز، دشت گل های طبیعی و چشمه های جوشان و همینطور سکونت گاه های منحصر بفرد و زندگی روستایی مناظر چشم نواز این منطقه را شکل داده است.

660 ییلاق شکردشت

661 ییلاق شکردشت

662 ییلاق شکردشت

663 ییلاق شکردشت

664 ییلاق شکردشت

665 ییلاق شکردشت

666 ییلاق شکردشت

667 ییلاق شکردشت

668 ییلاق شکردشت

669 ییلاق شکردشت

عکس از جناب آقای مجتبی محمدی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *