رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ بهمن ۱۳۹۲

یک لبخند ساده، گردشگر چینی را راضی می‌کند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ – پاریس به عنوان یکی از بزرگترین مقصدهای گردشگری برای چینی‌ها، دست به انتشار راهنمای ویژه گردشگران چینی زده است که به منظورارائه روش‌های مناسب در برخورد با گردشگران چینی در اختیار کارکنان صنعت گردشگری فرانسه قرار گرفته است .
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‌الملل ـ پاریس به عنوان یکی از بزرگترین مقصدهای گردشگری برای چینی‌ها اخیرا دست به انتشار راهنمای ویژه گردگشران چینی زده است که به منظورارائه روش‌های مناسب در برخورد با گردشگران چینی دراختیار کارکنان صنعت گردشگری فرانسه قرار گرفته است .

دراین راهنما آمده است: یک لبخند ساده و خوشامدگویی به زبان چینی، گردشگر چینی را کاملا راضی و خوشحال می کند . این راهنمای گردشگری توسط شورای منطقه ای گردشگری وابسته به اتاق بازرگانی پاریس تهیه شده و به لحن ونحوه بیان وارتباط متقابل با گردشگران چینی و خوشامد گویی به آن‌ها اختصاص دارد.

هرسال، دراین راهنما تاکید شده که چینی‌ها مشتاق خرید برندهای لوکس هستند و این مهم‌ترین عادت یک میلیون گردشگر چینی برای بازدید از پایتخت فرانسه ، به این کشور می‌آیند. آنان همچنین در انتخاب غذا و نوشیدنی بسیار وسواس دارند و از هرگونه پیشنهاد هوشمندانه که باب طبعشان باشد قدردانی می‌کنند.

این راهنما که با عنوان:” آیا شما به زبان توریستی صحبت می کنید؟” منتشر شده، به هتلداران و رانندگان تاکسی و دیگر فعالان گردشگری در پاریس از طریق فایل‌های صوتی ، کمک می‌کند تا بدانند چگونه با گردشگران غیر فرانسوی که به عنوان گردشگرانی نامانوس شهرت دارند وعمدتا زبان فرانسه نمی‌دانند، ارتباط برقرار کنند و نیازهای آن ها را درک و برآورده کنند.

این راهنما همچنین شامل کمک به گردشگران از ۱۰ ملیت دیگر نیز هست. اما از آنجا که گردشگران چینی درحال حاضر بزرگترین و سودآورترین گروه‌های گردشگری را تشکیل می‌دهند، بیش از سایرین مورد توجه قرار دارند.

میانگین تعداد گردشگران چینی که شش تا هفت شب در پاریس می‌مانند، بیش از ۱۷۱ یورو روزانه برای پاریسی‌ها درآمد دارد و این ۳۱ یورو بیشتر از میانگینی است که امریکایی‌ها و ۱۵ یورو کمتر از میانگینی است که ژاپنی‌ها در پاریس خرج می‌کنند.

این در حالی است که گردشگران چینی در کنار شهرت جهانی‌شان در ولخرجی، به بی ادبی نیز شهرت دارند و اغلب درمراکز مختلف گردشگری جهان، به دلیل رفتارهای نامناسب و نامانوس خود سبب آزردگی میزبانان می‎شوند.

این میزان بدنامی به حدی است که دولت چین خود اخیرا برای کاهش موارد منفی دررفتار گردشگران چینی دست به انتشار راهنمای گردشگری وسفر به دیگر کشورها برای گردشگران چینی عازم سفر خارج از کشور زده بود.

 

IMAGE635267680234643531 یک لبخند ساده، گردشگر چینی را راضی می‌کند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *