رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ مرداد ۱۳۹۳

گیلان ، همایشی از جاذبه و گردشگر

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۵/۱۰ – گیلان سراسر ایران شده و نمره خودروها خبر از ورود گردشگران از جای جای سرزمینمان داردو از رشت که به چهار سویش سفر کنی، حتی در دورترین نقاط حتی که خود گیلانیان نیز گاه نشانی از آن ندارند چون سفید آب و زیاز، کلدره علیا، طش، خرمکوه، دریاواسر ، سورچان و دیورود و … لهجه های جای جای ایران را می شنوی و حتی نقطه ای خلوت برای اقامت به سختی می توان یافت .

حضور گردشگر در نقطه به نقطه این سرزمین پر پیداست و نشاط عید جاری؛ آنقدر که در پی نورد جاده های گیلان ، ارتفاعات خیس و عطر هیزم ، به یاد می آوری شاید، اندکی به آسودگی محتاجی …

بر این اساس واژه ˈگیلانگردیˈ اغراق نیست چراکه گیلان تنها طبیعت نیست و جای جای آن سرشار از غنای تاریخی و طبیعی و فرهنگی است؛ رودخانه ها خروش یافته، تماشای خزه بر سنگ ، فریاد رنگ طراوت ناب و اکسیژن چه بی دریغ …

به هر روی گیلان ، همایشی است از گیرایی ها و گونه های متعدد گردشگری که طبیعت گردی (اکوتوریسم) سرآمد آنهاست.

بنا بر آمارهای اعلام شده بیش از ۱۵۰هزار خودرو در تعطیلات فطر تا به امروز (نهم مردادماه) وارد گیلان شده و حجم عظیم گردشگر در جای جای استان هویداست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان عنوان کرد : استقبال گردشگران از جاذبه های گردشگری استان نشان از هماهنگی ،اطلاع رسانی و معرفی مناسب این گیرایی ها دارد.

ˈ حمیدرضا آذرپورˈ عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد هماهنگی خدمات سفر در استان به ریاست استاندار گیلان بصورت مستمر برگزار و تعامل مطلوبی از سوی اعضا وجود دارد.

وی اظهار کرد: اکیپ های نظارت در این ایام در راستای برخورد با گرانفروشی و کم فروشی فعالیت ویژه دارند و پیش از آغاز سفرهای عید فطر نیز نظارت مشترک به همراه اماکن، بهداشت، صنعت و معدن و تجارت ، و تعزیرات استان انجام شده است.

وی عنوان کرد: خوشبختانه ، در روزهای اخیر هیچ گونه گزارشی مبنی بر تخلف واحدهای گردشگری استان از سوی نیروهای ناظر گزارش نشده است.

آذرپور یادآور شد: عملکرد اعضای ستاد یادشده به ریاست استاندار گیلان به عنوان رئیس ستاد برای ارایه خدمات به گردشگران ارزیابی می شود.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی بمنظور ارایه خدمات شایسته به مسافران ، اطلاع رسانی ، تبلیغات و راهنمایی ، نظارت بر تاسیسات گردشگری و پاسخگویی به شکایات بخشی از برنامه های قابل اجرا در دستورالعمل ارایه خدمات سفر ویژه تابستان ۹۳ است.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از مقاصد گردشگری در کشور تعریف شده افزود: استان با همه جاذبه های گردشگری آماده پذیرایی از گردشگرانی است که همزمان با عید فطر وارد شده و می شوند.

آذرپور ادامه داد: کمیته نظارت ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان با نظارت مستمر از تاسیسات گردشگری با هرگونه گرانفروشی و کم فروشی برخورد قانونی خواهد کرد.

وی افزود: پرتال اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی استان به آدرس www.gilanchto.ir و شماره تماس ۶۶۱۸۴۶۵-۰۱۳۱ دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات گردشگران است.

بر اساس دانش توریسم؛ گردشگری در سطح بالای اقتصادی و اجتماعی آن موجب شکوفا شدن ذوق و استعداد و ارتقای آموزش در همه زمینه ها می شود و بر همین اساس کشوری که در صنعت گردشگری فعال می شود، می تواند میلیون ها گردشگر را به خود جلب نماید؛ کشورهای توریستی در تهیه پخت غذاهای عالی و با کیفیت بالا و تولید آثار هنری گران قیمت پیشرفت می کنند.

گردشگری در مجموع نه تنها موجب اشتغال ، افزایش درآمد، صلح و آرامش می شود بلکه سطح هنر و ذوق و استعداد را ارتقا می بخشد چراکه گردشگران فرهنگی ثروتمند حاضرند برای آثار فرهنگی با ارزش پول خوبی بپردازند.

نام گیلان طراوت سفر است و خاطراتی خوش و شیرین و این بار به حتم سفری خوش را در ذهن رنگ خواهد زد.

و البته تنها نیست ، ماسوله و دیلمان و قلعه رودخان و آنچه گفته شد ، که اینها همه هست و اینها همه گیلان نیست…
سلانسر گیلان گیلان ، همایشی از جاذبه و گردشگر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *