جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگران خارجی برای خرید، نیازمند دستگاه کارتخوان بین المللی هستند

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ خرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۲۰ – اصفهان-ایرنا- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: بیشتر گردشگران خارجی برای خرید کردن با مشکل کمبود دستگاه کارتخوان بین المللی در اصفهان مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، احمد ادیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: گردشگران خارجی فقط در چند فروشگاه اصفهان امکان خرید با کارت های اعتباری خود را دارند.

وی مشکل دیگر گردشگران خارجی را بد رفتاری شماری از راهنمایان تورهای گردشگری و تبانی با فروشگاه ها برای گرانفروشی دانست و گفت: این دو موضوع برای رسیدگی به معاونت صنایع دستی کشور ارجاع شده است.

ادیب گفت: گردشگران خارجی توجه ویژه ای به رشته های مینا کاری، قلمزنی، خاتم کاری و پارچه های قلمکار نشان می دهند و بیشترین آثار خریداری شده نیز شامل این نوع صنایع دستی است.

**صنایع دستی در انتظار حمایت قوه مققنه

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به مصوبه دولت در سالهای گذشته مبنی بر ممنوعیت عرضه صنایع دستی چینی و قاچاق در میدان امام اصفهان گفت: این کار به صورت یک استثنا و با تکیه بر ظرفیت های جهانی میراثی و تاریخی این میدان انجام شد.

معاون صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: اما فروش صنایع دستی قاچاق و چینی در خیابان های همجوار میدان امام ممنوعیت قانونی ندارد.

وی گفت: نمایندگان مجلس برای ساماندهی واردات صنایع دستی خارجی در تمام کشور چاره اندیشی کنند و لازم است ممنوعیت فروش صنایع دستی تقلبی و قاچاق در تمام فروشگاه های کشور اعمال شود.

وی افزود: واردات صنایع دستی از مبادی قانونی کشور و با دریافت گواهی سلامت از سازمان استاندارد، هیچ مشکلی برای صنایع دستی داخلی ایجاد نمی کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از کالاهای صنایع دستی خارجی موجود در بازار به صورت قاچاق به کشور وارد شده است، گفت: این کالاها از مواد اولیه غیر استاندارد تهیه شده و اغلب به جای صنایع دستی ایرانی به مشتریان فروخته می شود.

ادیب همچنین از تلاش برای رفع مشکل صادر کنندگان صنایع دستی و بهره مندی آنان از جوایز صادراتی خبر داد و افزود: دفتر صادرات در معاونت صنایع دستی کشور برای حمایت از این قشر تاسیس شده است.

وی از توسعه بازارهای هدف صادرات صنایع دستی استان اصفهان خبر داد و گفت: تلاش می شود که صنایع دستی استان اصفهان به کشورهای آمریکای جنوبی، شمال آفریقا و آسیای میانه نیز صادر شود.

ادیب افزود: صنایع دستی استان اصفهان همچنان بازارهای سنتی خود در کشورهای اروپای غربی، فرانسه، آلمان، ایتالیا و حوزه خلیج فارس را حفظ کرده است.

وی همچنین حفظ شان تاریخی میدان جهانی امام(ره) را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه کاربری فروشگاه های واقع در میدان امام (ره) صنایع دستی تعیین شده است نباید برای فعالیت خرازی ها در این میدان مجوز صادر کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به موقوفه بودن این فروشگاه ها، متولی آنها باید در قراردادها و واگذاری این فروشگاهها دقت بیشتری کند.

معاون صنایع دستی استان اصفهان گفت: افزایش فروشگاه های خرازی در میدان امام (ره) بر جذابیت دومین میدان تاریخی جهان که تنها در آن صنایع دستی به فروش می رسد، تاثیر منفی می گذارد.

** ثابت ماندن بودجه صنایع دستی استان اصفهان از سال ۸۸ تاکنون

معاون صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به ثابت بودن بودجه ۴۰۰ میلیون تومانی معاونت صنایع دستی استان اصفهان از پنج سال پیش تاکنون گفت: میزان تحقق این بودجه در سال گذشته ۱۹ درصد بود.

وی با بیان اینکه این معاونت با تمام محدودیت های بودجه ای به تعهدهای خود عمل کرده است، اظهار کرد: در هشت سال گذشته هیچ رشته ای از صنایع دستی استان اصفهان منسوخ نشد و تعدادی از رشته های در معرض خطر صنایع دستی نیز مستند سازی و احیا شده است.

ادیب خاطر نشان کرد: ماشته بافی، ترمه بافی، قفل سازی، نمد بافی و گلابتون سازی از جمله این رشته هاست.

معاون صنایع دستی استان اصفهان در باره میزان اشتغال در حوزه صنایع دستی گفت: سه هزار مجوز مشاغل خانگی، ۲۰ هزار کارت شناسایی برای فعالیت های انفرادی در زمینه صنایع دستی و پنج هزار پروانه فعالیت کارگاهی در استان اصفهان صادر شده است.

از میان ۲۸۹ رشته صنایع دستی ثبت شده در کشور ،۱۹۲ رشته در استان اصفهان وجود دارد.

۲۰خرداد روز جهانی صنایع دستی است.
81194085 5748743 گردشگران خارجی برای خرید، نیازمند دستگاه کارتخوان بین المللی هستند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *