جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کوه یوسف سیاه قروه

تاریخ بروزرسانی :
۶ تیر ۱۳۹۹

کوه یوسف سیاه قروه با ارتفاع ۲۹۹۲ متر،در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی قروه واقع شده است.قله های مشرف به آن خرسه ریه و شعبان غده می باشد. نزدیکترین روستابرای دستیابی به یوسف سیاه ، روستای ولی آباد است.این کوه به واسطه داشتن قله ای صخره ای و شیب زیاد همچنین صعب العبور بودن ، کمتر کسی آن را برای صعود انتخاب می کند. همین امر باعث شده تا پوشش گیاهی غنی داشته و حیوانات زیادی آنجا را برای خود پناهگاهی امن انتخاب کنند. طول دیواره آن حدود ۲۵۰ متر می باشد که بر روی آن سه مسیر زده شده است.

کوه یوسف سیاه قروه 1 کوه یوسف سیاه قروه

نحوه دسترسی به کوه یوسف سیاه

کوه یوسف سیاه قروه کوه یوسف سیاه قروه

یکی از راهها مسیر تنوره است که ۵ طول می باشد.کارگاههای آن دارای حلقه فرود است و توسط ابزارگزاری صعود می شود و درجه سختی آن ۵/۱۰ می باشد.امتداد تنوره منتهی به قله می باشد.

راه دیگر مسیر شهرام است که دارای ۷ طول می باشد. کارگاههای آن دارای حلقه فرود است و درجه سختی آن ۵/۱۰ می باشد گشایش این مسیر فعلا تمام نشده است.

مسیر شهرام کوه یوسف سیاه قروه

مسیر معمولی کوهنوردی برای دستیابی به قله این کوه از جبهه جنوبی می باشد اما به علت دور بودن از قروه، کوهنوردان این شهر،بیشتر ازمسیر شمالی آن را صعود می کنند.برای صعود این قله از روستای ولی آباد در فصل تابستان حدود ۳ ساعت زمان لازم است.صعود همین مسیر در فصل زمستان حدود ۵ ساعت طول می کشد.

کوه یوسف سیاه قروه 3 کوه یوسف سیاه قروه

کوه یوسف سیاه قروه 4 کوه یوسف سیاه قروه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *