رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ تیر ۱۳۹۹

کوه پنجه لی قروه

اشتراک گذاری

کوه پنجه لی قروه ، یکی از  کوههای حاشیه زاگرس است که در ۲۶ کیلومتری جنوب باختری قروه و جنوب خاوری روستای قره بلاغ پنجه واقع شده و ۲۸۶۰ متر ارتفاع دارد. قله آن صخره ای می باشد و از دور قله های آن به حالت پنج انگشت مشخص است و این یکی از مهمترین جاذبه های این کوه می باشد همچنین رودخانه های گرد کانیه وچم سنگ سیاه از این کوه سرچشمه می گیرند. (لی در کردی به معنی مانند می باشد پنجه لی یعنی این کوه شبیه پنجه دست می باشد)

کوه پنجه لی کوه پنجه لی

مسیرهای صعود به کوه پنجه لی

جهت رسیدن به دامنه کوه از ۳ مسیر کنگره، مشیرآبادپنجه و قره بلاغ پنجه می توان به قله صعود کرد.
مسیر کنگره: از کیلومتر ۱۶ جاده قروه بسمت سنندج بعد از روستای گنجی توسط جاده شوسه می توان تا کنگره رفت سپس می توان از مسیر روستای حسین آباد و یا پشت روستای کنگره یکی از یالها را گرفته و بسوی قله حرکت کرد. نزدیک قله صخره ای، با احتیاط و دست به سنگ ادامه مسیر داده می شود. در تابستانها از کنگره تا قله ۳-۴ ساعت صعود می شود.

کوه پنجه لی کوه پنجه لی

مسیر قره بلاغ پنجه: از کیلومتر ۱۸ جاده سنندج از کنار روستای کاظم آباد می توان از جاده آسفالته ادامه مسیر داد تا به روستای قاملو سپس معصوم آباد و بعد به سلسله رسید بعد از آن از جاده احمد آباد، ابتدا به آنجا سپس به قره بلاغ رفت و از آنجا یکی از یالها را گرفته و به طرف قله حرکت کرد زمان لازم صعود از روستا در تابستانها ۲-۴ و در زمستان ۳-۵ ساعت می باشد.

مسیر مشیر آباد پنجه: در ادامه مسیر سلسله به روستای لاله ای رسیده و از آنجا از جاده آسفالته خارج شده توسط راه شوسه به طرف سراب شیخ حسن و چاغر بلاغ حرکت کرده تا به روستای مشیرآباد پنجه رسید. از مشیر آباد پنجه تا قله را می توان ۱-۲ ساعته در تابستان و در زمستان ۲-۳ ساعته صعود نمود.

کوه پنجه لی کوه پنجه لی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *