رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ اسفند ۱۴۰۰

کوفته آلو شیرازی

لینک این مطلب کپی شد!

کوفته آلوی شیرازی یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی شیراز است.کوفته‌ آلو از غذاهای معروف قدیمی و پرطرفداری است که در تهیه آن از سبزی های معطر و گوشت قرمز استفاده می‌شود. از آنجاکه این غذا سرشار از مواد مغذی و پر کالری است، در نتیجه ارزش غذایی بالایی دارد.

کوفته آلو شیرازی

 

مواد لازم برای برای ۲۴ عدد کوفته

ماست پر چرب کم نمک: ۵۰۰ گرم
کره نرم: ۵۰ گرم
تخم‌مرغ: ۲ عدد
آرد: ۲۰۰ گرم
گندم آسیاب شده: ۸۰ گرم
نمک
آلو: ۲۴ عدد
قند: ۲۴ عدد
برای کره خشخاش
کره: ۱۰۰ گرم
شکر: ۴ قاشق غذاخوری
خشخاش: ۴۰ گرم

طرز تهیه:

ماست را با کره، تخم‌مرغ و کمی نمک خوب قاطی کنید، بعد با آرد و گندم آسیاب شده ورز دهید تا خمیر شود. به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در یخچال قرار دهید. در این بین آلوهای شسته شده را به دو قسمت تقسیم کنید، هسته را درآورده و جای هسته را با یک حبه قند پر کنید.

در قابلمه بزرگی آب را با کمی نمک به جوش بیاورید، خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید، هر کدام از قسمت‌ها را روی تخته آرد زده شده به قطعات استوانه‌ای شکل ۳ سانتی درآورده و هر کدام را به ۶ قسمت تقسیم کنید. به طوری که در آخر ۲۴ کوفته به دست آید. با دست‌های آردی هر کدام از قطعات خمیر را به آرامی دور آلو گلوله کنید. گلوله‌ها (کوفته‌ها) را در آب جوش بیاندازید. بهتر است گلوله‌ها را در دو مرحله در آب چوش بیاندازید. گلوله‌ها نباید زیاد پخته شود.
وقتی در روی آب شناور شدند، شعله گاز را کم کنید و بگذاریید به مدت ۱۰ دقیقه بپزد. در این میان کره و شکر را در ماهی‌تابه کوچکی کاراملیزه کنید و خشخاش را به آن اضافه کرده، کوفته‌ها را با کف‌گیر از قابلمه درآورده و در بشقابی قرار دهید.
توصیه:
به جای خشخاش می‌توانید از آرد سوخاری یا مخلوط شکر و دارچین استفاده کنید.
در صورت تمایل می‌توانید از رب انار نیز، علاوه بر رب گوجه فرنگی، در تهیه سس استفاده کنید.
علاوه بر سبزی‌های معطر که در این دستور آمده است، از هر نوع سبزی معطر دیگری که دوست داشتید هم می‌توانید استفاده کنید. نسبت سبزی‌ها باید با هم برابر باشد.
در وسط کوفته‌ها علاوه بر آلو، مغز گردو و پیاز داغ نیز می‌توانید بگذارید.

کوفته آلو شیرازی

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    من این غذا رو در اقامت گاه بومگردی پرهامی شیراز خوردم و خیلی خوشم اومد به همراه نان باید میل کنید.نان هم گرمو تازه در تنور درست کرده بودن.اگر خواستید میل کنید با آب نارنج بخورید که خیلی خوشمزه میشه

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    ما کلا ی جور دیگه درستش میکنیم ولی این روشم جالبه حتما باید امتحانش کنم..ممنون از دستور تهیه اش

    ۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *