رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ اسفند ۱۳۹۶

کردستان جشن‌های نوروز را متفاوت برگزار می کند

اشتراک گذاری

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه جشن های نوروز ۹۷ در کردستان متفاوت برگزار خواهد شد، گفت: این جشن ها مردم محور و با استفاده از ظرفیت سمن‌ها برگزار می شود و دولت، کار سیاستگذاری و برنامه ریزی را برعهده خواهد داشت . به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، امیر قادری شامگاه دوشنبه در جلسه کمیته برگزاری جشن های نوروزی استان که با حضور اعضای کمیته، شهرداران مراکز شهرستان های استان و دستگاه های فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: کردستان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، استانی فرهنگی است و استاندار نیز به درستی تشخیص داده که باید از ظرفیت فرهنگی استان بیشتر بهره بگیریم .
وی افزود: شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی در برگزاری جشن های نوروزی پیشتاز باشند و در برگزاری این جشن ها، باید هم شور و نشاط به جامعه تزریق شود و هم ظرفیت های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی به گردشگران معرفی و در این زمینه برندسازی کنیم .

 کردستان جشن‌های نوروز را متفاوت برگزار می کند
معاون عمرانی استاندار کردستان با یادآوری نامگذاری کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: دلیل این نامگذاری آن است که کردستان استانی بااصالت و باریشه در مسائل فرهنگی می باشد و آداب و سنن و لباس کردی و ظرفیت ها و شخصیت های فرهنگی در کردستان و تاریخ این خطه، گویای این واقعیت است .
قادری تأکید کرد: زمان آن رسیده که از این ظرفیت به شیوه ای منطقی برای توسعه استان استفاده کنیم و در ایام نوروز شرایط فراهم است تا نشان دهیم کردستان استانی امن برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است .
وی افزود: امروزه رقابت زیادی میان کردستان و استان های همجوار در زمینه جذب گردشگر وجود دارد و لازم است شرایطی ایجاد شود تا از استان های همسایه عقب نیفتیم .
معاون عمرانی استاندار کردستان تأکید کرد: جشن های نوروزی در هر کدام از شهرهای استان باید به تناسب ظرفیت ها و ویژگی های خاص آن شهر برگزار شود و در این زمینه انجام بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری و همچنین در سطح معابر عمومی شهرها در اولویت قرار بگیرد .
در این جلسه مقرر شد این مراسمات در همه شهرستان های استان برگزار شود و شهرداری ها با هماهنگی فرمانداری ها و دستگاه های فرهنگی، جشن های نوروزی را در ایام نوروز ۹۷ برگزار کنند.

منبع: ایسنا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *