جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ستاره هتل‌های ایران را کم کنید

تاریخ بروزرسانی :
۸ اسفند ۱۳۹۶

عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با بیان اینکه ستاره هتل‌ها در دنیا تعریف و استاندارد خاص خود را دارد، گفت: گردشگران خارجی نسبت تعداد ستاره هتل‌ها انتظار خدمات‌دهی استاندارد دارند، اما این توقع در هتل‌های ایران برآورده نمی‌شود. باید ستاره هتل‌ها کم شود تا سطح خدمات با انتظارها برابر شود.

محسن حاجی‌سعید با بیان این‌که برای ایجاد رونق گردشگری ایران دولت باید سالانه یک میلیارد دلار بودجه اختصاص دهد، به ایسنا گفت: رونق گردشگری باعث افزایش تعداد سرمایه‌گذاران خارجی و ایجاد اشتغال در کشور می‌شود.

این فعال گردشگری تاکید کرد: بهترین راه برای فاصله گرفتن کشور از خام فروشی و وابستگی به نفت، رونق گردشگری است که در این راستا باید استراتژی مشخصی برای حوزه گردشگری داشته باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه گردشگری ایران فاقد ثبات مدیریتی و استراتژی گردشگری است.

حاجی‌سعید همچنین به برخی از مهمترین مشکلاتی که گردشگران خارجی قبل و بعد از سفر به ایران با آن مواجه می‌شوند، اشاره کرد و افزود: متاسفانه ایران هراسی که در سال‌های گذشته رسانه‌های خارجی نسبت به کشور ما ایجاد کرده‌اند باعث شده ایران به عنوان مقصد ناامن به گردشگران معرفی شود.

عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری اظهار کرد: ما همه کشورهای دنیا را هدف گردشگری قرار نداده‌ایم و به چند کشور محدود شده‌ایم، درحالی‌که باید در همه کشورها حتی کشورهای آفریقایی برای گردشگری خود تبلیغات داشته باشیم.

وی با اشاره به تعداد محدود پروازهای بین‌المللی در نقاط مختلف کشور، تاکید کرد: باید پروازهای مستقیم بیشتر شود تا گردشگران، مستقیم به شهرهای مختلف ایران سفر کنند.

هتل 1 ستاره هتل‌های ایران را کم کنید

حاجی‌سعید ضعف زیر ساخت‌های حوزه فناوری و ارتباطات، مناسب نبودن زیرساخت‌های ریلی برای گردشگرانی که به دنبال سفرهای ارزان قیمت‌اند، نامناسب بودن خدمات جاده‌ای و دو زبانه نبودن بسیاری از تابلوهای راهنمای گردشگر در شهرهای تاریخی را از دیگر مشکلاتی برشمرد که گردشگران در سفر به ایران با آن مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: بیشتر گردشگران خارجی از خدمات‌دهی هتل‌ها و رستوران‌های ایران ناراضی‌اند و تعداد هتل‌هایی که بتوانند مطابق با استانداردهای جهانی به گردشگران خدمات بدهند انگشت شمار است.

این فعال حوزه گردشگری با بیان این‌که تعداد ستاره هتل‌ها در دنیا تعریف خاص خود را دارد، یادآور شد: وقتی گردشگران به ایران می‌آیند و به هتل های چندستاره می روند، توقع دارند خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌شود مطابق با آن ستاره‌ها باشد، اما در عمل چنین اتقاقی نمی‌افتد، لذا باید تعداد ستاره هتل‌ها را کم کنیم تا سطح توقعات گردشگران پایین بیاید.

عضو هیأت مدیره فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری همچنین وضعیت کیفی راهنمایان گردشگری ایران را نسبت به استانداردهای جهانی و در مقایسه با کشورهای تراز اول گردشگری مطلوب توصیف کرد و افزود: یکی از نقاط ضعف ما در ۱۵ سال گذشته در حوزه گردشگری نبود نیروهای انسانی متخصص بویژه در حوزه‌ی راهنمایان گردشگری بود که در سال‌های اخیر با شکل‌گیری انجمن‌های صنفی، انتقال تجارب پیشکسوتان به جوانان و همسان‌سازی اطلاعات، برگزاری گردهمایی‌ها، کلاس‌های آموزشی و بروز رسانی اطلاعات، برگزاری سه دوره کلاس‌های آموزشی زیر نظر فدراسیون جهانی راهنمایان و آشنا شدن راهنمایان با استانداردهای بین‌المللی، اکنون به وضعیت مطلوبی رسیده است.

حاجی‌سعید همچنین گفت: البته هر ساله به خاطر نبود حمایتی برای بیمه راهنمایان و امنیت شغلی، شاهد ریزش تعداد راهنمایان و ورود راهنمایان تازه هستیم که این مسئله باعث کاهش سطح کیفی راهنمایان گردشگری می‌شود، بنابراین دولت و مجلس باید زودتر وارد عمل شوند.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *