جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کتابخانه ایران مال

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ خرداد ۱۳۹۹

کتابخانه ایران مال ،کتابخانه ای مجلل در ایران مال یا بازار بزرگ ایران یا پنجمین مال برتر جهان واقع شده است . مجموعه ای لوکس است که از بزرگترین پروژه‌های تجاری، فرهنگی و اجتماعی دنیا به شمار می‌رود و در غرب تهران واقع شده است. پروژه ای تماماً ایرانی که کتابخانه ایران مال به نام جندی شاپور را در خود جای داده است. ایران مال بزرگترین مرکز خرید ایران و پنجمین در جهان است که غیر از اهداف مالی و تجاری، هدف‌های متنوع فرهنگی بسیاری را نیز دنبال می‌کند که تاسیس کتابخانه جندی شاپور تنها یکی از آن‌هاست.

کتابخانه ایران مال1 کتابخانه ایران مال

کتابخانه ایران مال که به نام کتابخانه جندی شاپور نیز مشهور است در مساحت ۳۳۰۰ متر مربع، ترکیبی از سبک معماری ایرانی و اروپایی است. فضای این کتابخانه طوری طراحی شده تا عشاق کتاب را در دل خود بگیرد و این از سبک معماری، نحوه نورپردازی، فضاسازی و سبک چینش میزها کاملا مشهود است.این کتابخانه در طبقه‌ دوم ایران مال قرار دارد و با معماری گوتیک خود (معماری قرن ۱۶ اروپا) شما را به یاد فیلم‌های اروپایی قدیمی می‌اندازد. با حضور در کتابخانه ایران مال، گویی که به یک کتابخانه‌ی قدیمی در دل اروپای کهن پا گذاشته‌اید و به دل روایت‌های کتاب‌هایی جذاب سفر کرده‌اید. سقف آن، نماهایی از شیشه دارد و کف آن را یک فرش ۳۵۰ متری دست‌ بافت پوشانده است.

کتابخانه ایران مال2 کتابخانه ایران مال

اینجا جایی است بسیار مهیج که با دیوار و سقفی چوبی، مکانی آرام برای مطالعه اهل ادب و دانش پژوهان است که تا سقف پوشیده از هزاران کتاب جذاب به زبان‌های متنوع‌اند. بعد از کتابخانه ملی ۶۷ هزار جلد کتاب دارد و می‌توان گفت بزرگ‌ ترین مرجع کتاب در ایران است.استفاده از این کتابخانه فعلاً برای عموم آزاد است و شما می‌توانید بدون عضویت در آنجا به مطالعه بپردازید ولی اجازه بردنِ کتاب به بیرون از کتابخانه را ندارید؛ و متاسفانه قرار است به زودی کتابخانه دارای عضویت شده و فقط برای کسانی که عضو آن باشند، مطالعه امکانپذیر است.

کتابخانه دارای سه طبقه است. طبقه اول کتابخانه عمومی، طبقه دوم آرشیو مجلات، و طبقه سوم هم بخش عمومی است، اما از این سه طبقه، فقط طبقه اول افتتاح شده است. قسمتی از طبقه سوم در آینده به کودکان اختصاص داده خواهد شد. همچنین قرار است در بخشی از طبقه هم‌کف، یک کتاب‌فروشی ساخته شود.شامل کتب تاریخی، ادبیات و فلسفه، هنر، روانشناسی و… کتاب کودکان هم در بخش‌هایی از آن دیده می‌شود.
در حال حاضر بخش کافه را می‌توان پرکارترین بخش کتابخانه خواند؛ محل شیکی که فضای مناسبی برای قرارهای ملاقات فراهم کرده و البته با توجه به قیمت خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها، هرکسی نمی‌تواند از آن خدمات بگیرد.

کتابخانه ایران مال3 کتابخانه ایران مال

بخش‌های مختلف این فضای دوست داشتنی با مبل‌های راحتی سبز رنگ پوشیده شده است که به راحتی می‌توانید در آنجا لم داده و کتاب‌هایی از سراسر جهان را مطالعه کنید. همچنین میز و صندلی‌های چوبی در وسط سالن کتابخانه ایران مال قرار دارد که با نشستن بر آن‌ها می‌توان به راحتی همه چیز را فراموش کرده و به مطالعات خود بپردازید.

از این فضای زیبا و فرهنگی، برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی نیز استفاده می‌شود. اجرای موسیقی زنده و عرضه سایر محصولات متنوع فرهنگی از دیگر کارهای فرهنگی است که در کتابخانه ایران مال انجام شده است.

کتابخانه ایران مال5 کتابخانه ایران مال

نحوه دسترسی به کتابخانه ایران مال

آدرس: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت (غرب)، بزرگراه شهید خرازی، بازار بزرگ ایران (ایران مال).

کتابخانه ایران مال4پ کتابخانه ایران مال

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد