رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۴ شهریور ۱۳۹۴

کاوش “چلو” با همکاری ایتالیایی‌ها

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۲- معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از آغاز فصل چهارم کاوش در محوطه باستانی «چلو» طی روزهای آینده خبر داد.

علی اکبر وحدتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، اظهار کرد: باید طی پنج فصل، کاوش در این منطقه باستانی انجام شود.

وی با بیان اینکه این کاوش‌ها با همکاری تیم باستان‌شناسی ایتالیایی انجام می‌شود، افزود: به احتمال فراوان فصل چهارم کاوش‌ها در نیمه اول مهر سال جاری با همکاری این تیم انجام شود و بعد از آن تفاهمنامه همکاری نیز به پایان خواهد رسید.

وحدتی در پاسخ به این سوال که به چه دلیل عملیات کاوش یک سال از برنامه زمان‌بندی عقب است، توضیح داد: کمبود اعتبارات و مشکل ویزای تیم باستان شناسی ایتالیایی موجب شد تا یک فصل از کاوش‌ها به تاخیر افتد.

وی در خصوص این محوطه باستانی که در منطقه «سنخواست» قرار دارد، تصریح کرد: قدمت محوطه باستانی چلو که در منطقه سنخواست قرار دارد مربوط به سه هزار و ۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح است. این منطقه به دلیل وجود فاکتورهایی همچون جاده ابریشم، آب و خاک مناسب برای انجام فعالیت‌های کشاورزی، معدن غنی و حضور جانوران متعدد برای شکار تبدیل به شهر شده است. استقرار در این منطقه ۲۰۰۰ سال طول کشیده و طی انجام عملیات کاوش‌های متعدد آثار تاریخی با ارزشی کشف شده است.

1365 کاوش "چلو" با همکاری ایتالیایی‌ها

1366 کاوش "چلو" با همکاری ایتالیایی‌ها

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *