جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافه حیاط ۶۵ تهران

تاریخ بروزرسانی :
۳ تیر ۱۳۹۹

کافه حیاط ۶۵ تهران ، از کافه های دنج و دلنشین این شهر شلوغ است .چندین سال پیش، زمانی که تهران هنوز به شلوغی فعلی نبود و خبری از این همه برج‌های بلند نبود و خانه‌ها هنوز اکثرا ویلایی و یا حداکثر دو یا سه طبقه داشت، عصرها که می‌شد خانواده‌ها به حیاط بزرگ خانه می‌رفتند و درخت‌ها و گل‌ها را آب می دادند و زمین حیاط را به مقداری خیس می کردند تا با یک نسیم کوچک حیاط خانه خنک شود، می‌نشتند و صبحت می‌کردند تا هوا تاریک شود.

کافه حیاط 65 کافه حیاط 65 تهران

امروزه دیگر تجربه چنین روزهایی به سختی امکان پذیر و ناب است. اما کافه حیاط ۶۵ توانسته تا حدودی این فضا را برای شما تداعی کند. در حدود ۵۰ سال پیش در دهه ۳۰ خورشیدی بنایی در این خیابان به پا شد که کاربری آن مسکونی بوده است و در اوایل سال های ۷۰ شمسی تا سال ۸۲ کاربری آن به مدرسه تغییر پیدا می کند که نام آن دانش بوده است و تا سال ها هیچ گونه فعالیتی در آن انجام نگرفته است. نمای ساده آن پوشیده از سیمان سفید است و در حال حاضر از داخل بنا می توانید وارد حیاط آن شوید. پله هایی فلزی ارتباط این اختلاف سطح است و می توانید وارد حیاط کوچک زیبایی شوید که ۲ ایوان را در خود جای داده است.ایوان و پنجره هایی با پروفیل هایی آبی رنگ.

کافه حیاط 65 2 کافه حیاط 65 تهران

این بنا که سال ها مدرسه بوده به “کافه ۶۵” تغییر کاربری داده است. اگر سری به این کافه زده باشید در نگاه اول چیدمان زیبای میزها و قرار گیری قفسه های کتاب در آنجاست که با نمای آجر در داخل فضا هارمونی بسیار زیبایی دارد و شما را جذب می کند، برخورد گرم و صمیمی پرسنل کافه این جذابیت را دو چندان می کند. از داخل بنا که وارد حیاط می شوید وجود میز هایی کوچک و قفسه های کتاب را می بینید که احساس خوبی را به شما القا می کند. وجود گلدان هایی رنگی در لبه ایوان و هچنین کاج تزئین شده در این فضا زیبایی بیشتری را مهمان چشمان تان می کند. از حیاط پله هایی به سمت فروشگاه طبقه پایین ساختمان راه دارد که وارد شدن در این جا شما را به دیدن سفال ها و وسایل سنتی دعوت می کند. می توانید هدایای زیبایی را برای خرید از این جا انتخاب کنید.

کافه حیاط 65 3 کافه حیاط 65 تهران

کافه حیاط شماره ۶۵ شما را با دو ردیف پله وارد پذیرایی میکند. پله ها را که بالا بروید یک فضای نسبتا مدرن خواهید یافت که انگار برای قرارهای نیمه رسمی شما ساخته شده است. و در آن میتوانید مبل های راحتی پیدا کنید و هم صندلی های کلاسیک چوبی. یک چیدمان رسمی که خانه مادربزرگتان را تلاقی کند.

کافه حیاط 65 6 کافه حیاط 65 تهران
پله هایی که به پایین میروند هم، فضای دنج تری را برای کتاب خواندن و نمایشگاه کوچکی از محصولات فرهنگی در اختیارتان میگذارد. و پاتوق هنرمندان حرفه ای هم هست. من آنجا یک عکاس حرفه ای از هم دانشگاهی های قدیمم را دیدم و خب شاید برای شما هم اتفاق بیافتد.
یکی از چیزهایی که هم در فضای داخلی و هم فضای بیرونی کافه حیاط شماره ۶۵ چشم هر بیننده‌ای را می‌گیرد، کتابخانه‌های ساده با ردیف‌های زیادی از کتاب است که می‌توانند یاد آوری خوبی باشند برای یکی از بهترین راه‌های گذراندن اوقات فراغت. طراحی جالب قفسه‌های کتاب در این کافه، خود به‌ تنهایی یکی از برجستگی‌های تأثیرگذار این فضا است که ذوق و خلاقیت صاحبان آن را نشان می‌دهد.

کافه حیاط 65 4 کافه حیاط 65 تهران

نحوه دسترسی کافه حیاط ۶۵

آدرس :تهران، خیابان انقلاب ( شرق به غرب) نرسیده به میدان فردوسی، خیابان موسوی، نبش کوچه اعتماد مقدم پلاک ۳۲
ساعت کاری:هر روز از ۹ صبح تا ۱۱ شب

کافه حیاط 65 5 کافه حیاط 65 تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *