رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ تیر ۱۳۹۹

باغ و دریاچه هنر تهران

اشتراک گذاری

باغ و دریاچه هنر تهران در منطقه عباس‌آباد تهران واقع شده است تا پایتخت ایران صاحب یک جاذبه گردشگری دیگری شود و مکانی جدید برای تهران‌گردی داشته باشیم.این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده‌است.

باغ و دریاچه هنر تهران  باغ و دریاچه هنر تهران

دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار مترمربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار متر مربع، بزرگ‌ترین طرح هنری قلب پایتخت در مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد واقع شده‌‌اند.«باغ هنر» و «دریاچه هنر» در غرب باغ کتاب تهران واقع شده و از سوی دیگر به پارک آب و آتش متصل می‌شود. حد فاصل باغ کتاب تهران و باغ موزه دفاع مقدس؛ شاهد باغ و دریاچه هنر هستیم.

باغ هنر و دریاچه هنر مرکز و قلب ضلع شرقی مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد است که بین «باغ موزه دفاع مقدس» و «باغ کتاب» واقع شده است.
این دو مجموعه قرار است هم خدمات عمومی و هم خدمات تخصصی در حوزه‌های شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی و موسیقی به شهروندان و هنرمندان پیشکسوت و جوان ارائه کند.همان‌طور که از نام «باغ هنر» مشخص است؛ باغی برای نمایش هنرهایی در زمینه موسیقی، شعر، ادبیات و همچنین برقراری رابطه بین هنرمند و مخاطب افتتاح شده است.

باغ و دریاچه هنر باغ و دریاچه هنر تهران

در باغ هنر می‌توانید با موسیقی، فرهنگ و هنر ایرانی آشنا شوید. در بخشی از این باغ برای برگزاری همایش، آموزش‌های تخصصی، گردهمایی، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری اختصاص یافته و همچنین بخشی از آن برای حوزه گردشگری و هنری استفاده خواهد شد.
در باغ هنر شاهد یک آمفی تئاتر روباز با ظرفیت ۲۰۰ نفر هستیم. افزون بر این، آمفی تئاتر دیگری با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر برای برگزاری همایش و کارگاه در این باغ ساخته شد است. بخش‌های دیگر باغ شامل تالار اجتماعات مرکزی، ۶ سال همایش ۲۰ تا ۵۰ نفره، باشگاه هنرمندان، قهوه‌خانه، سالن غذاخوری و… می‌شود.برای تامین آب دریاچه هنر قرار است از پساب‌های تصفیه شده استفاده شود و کمتر سراغ قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی بروند.

باغ و دریاچه هنر باغ و دریاچه هنر تهران

نحوه دسترسی به باغ و دریاچه هنر

برای رفتن به این باغ و دریاچه جدید می‌توانید از مترو استفاده کنید. ایستگاه متروی شهید حقانی و متروی شهید همت دو ایستگاه نزدیک به باغ کتاب تهران هستند. از متروی شهید حقانی هم می‌توانید با ون‌های مخصوص به باغ کتاب برسید. اگر به پیاده روی هم علاقه‌مند هستید می‌توانید با۱۰ دقیقه‌ پیاده رودی در فضای باغ موزه دفاع مقدس به باغ کتاب برسید. از باغ کتاب طبق نقشه زیر به دریاچه و باغ هنر بروید.
اگر با خودروی شخصی هم قصد دارید به این دریاچه و باغ جدید تهران بروید می‌توانید از طریق اتوبان همت (شرق به غرب)، بعد از خروجی حقانی و یا اتوبان حقانی (غرب به شرق) بعد از اتوبان مدرس، وارد بلوار کتابخانه ملی شوید و از باغ کتاب و دریاچه و باغ هنر بهره ببرید

باغ و دریاچه هنر باغ و دریاچه هنر تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *