رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ تیر ۱۳۹۹

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

لینک این مطلب کپی شد!

دهستان کارواندر ، قطب گردشگری خاش به حساب می آید . روستای کارواندر و رودخانه زیبا با نخل‌های سر به فلک کشیده در کنار شرشر آب آبشارهای طبیعی به‌عنوان یکی از مناطق دیدنی و گردشگری شهرستان خاش به شمار می‌آید.مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی زیبا و کم نظیر سیستان و بلوچستان برخلاف ذهنیت‌های منفی از این استان از چنان جذابیتی برخوردار است که هر مسافر و گردشگری را مجذوب و شیفته می کنند و نمونه بارز آن دهستان کارواندر خاش با طبیعت بکر و سرسبزی خاص خود برای گردشگران دیدنی، لذتبخش و به یادماندنی است.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

استان سیستان و بلوچستان با طبیعت بکر و دست نخورده و آداب و سنن قومی و سنتی از جمله مناطق جذاب ایران اسلامی است، بر خلاف تبلیغات منفی دشمنان و دوستان ناآگاه این استان نه تنها یکی از استانهای امن کشور است بلکه از شمال تا جنوب آن از مردمی مهربان، خونگرم و مهمان نواز و مناظر و چشم اندازهای زیبا و دیدنی طبیعی، اماکن باستانی، تاریخی و فرهنگی متعددی برخوردار است که هر گوشه آن فرصتی برای تفکر در مورد خلقت الهی و بهره بردن از هوایی دلپذیر و مناظر ناب گردشگری است.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

شهرستان خاش با داشتن روستاهای سرسبز، کوه آتش‌فشان نیمه فعال تفتان، گل فشان، نخلستان، شالیزار، باغات میوه های سردسیری و گرمسیری و صدا منظره و مکان دیدنی از جمله شهرستتانهای هدف گردشگری سیستان و بلوچستان محسوب می شود که همه ساله در فصول مختلف سال شاهد حضور شمار زیادی از گردشگران، طبیعت گردان و کوهنوردان داخلی و بعضا خارجی است.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

منطقه بکر و دیدنی کارواندر با نخلستان ها و رودخانه، آبشار، نیزار، جویبارهای آب زلال، شالیزارهای برنج، قنوات و آثار متعدد تاریخی یکی از جاذبه های مهم گردشگری، تفریحی و سیاحتی شهرستان خاش است.ظرفیت‌های گردشگری دهستان کارواندر به عنوان موهبتی الهی و مجذوب کننده، در فصول مختلف سال اوقات خوشی را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است.جمعیت روستای کارواندر براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، ۳۳۵ نفر (۶۳خانوار) بوده‌است.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

فصل تابستان و گرمای طاقت فرسای آن ایجاب می کند بسیاری از شهروندان اوقات فراغت خود را در مکان‌های سرسبز و خوش آب و هوا سپری کنند که دهستان کارواندر با آن همه زیبایی و سرسبزی محیطی بکر و دیدنی را برای هموطنان تدارک دیده است.در فصل گرم تابستان سفر خانوادگی به کارواندر و گشت و گذار در کنار رودخانه زیبا، نخلستان‌ها، آبشار و چشم‌اندازهای دیدنی آن لحظات خوشی را ایجاد می کند.

دهستان زیبای کارواندر با رودخانه جاری و نسیم دلنواز برای گردشگران سفری دلنشین و پرخاطره را رقم می زند زیرا کارواندر از مکانهای بسیار مناسب و جذاب برای مسافران بوده که با سپری کردن اوقاتی هرچند کوتاه به همراه خانواده در زیر سایه نخلستان ها و نیزارها می توانند موهبت های الهی را به تماشا بنشینند.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

دهستان کارواندر در بهار و تابستان و پاییز و زمستان خوش منظره و همواره سرشار از جذابیت است که سپری کردن اوقات فراغت و ساعتی در کنار خانواده ماندن در این منطقه نشاط و شادابی را به انسان هدیه می کند.وجود آب و هوای مناسب، کوه ها، دره ها، رودخانه‌ها، نقاط جنگلی و دشت‌های زیبا و دیدنی در منطقه کارواندر تجلیگر قدرت خداوند متعال است که دل انسان را تازه و شاداب و سرزنده می کند.

دهیاری کارواندر در سالهای قبل یک مجتمع گردشگری در کنار آبشار طبیعی این روستا در میان کشتزارها و نخل‌های سر به فلک کشیده با امکاناتی نظیر آلاچیق، استراحتگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی برای گذران اوقاتی خوش ایجاد کرده که همواره مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می گیرد.دهستان کارواندر با جذابیت های خاص و مردم خون گرم و مهمان نواز در فصول مختلف سال میزبان مسافران و گردشگران است.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

این منطقه با پوشش گیاهی بکر، محلی مناسب برای رویش گیاهان سردسیری و گرمسیری است.مردم این منطقه همه ساله با برپایی سیاه چادر و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع مانند موسیقی سنتی، پخت غذا‌های محلی و اجرای بازی‌های بومی و محلی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، مواد غذایی و گیاهان دارویی به استقبال مهمانان نوروزی می‌روند.

حضور هنرمندان صنایع دستی در رشته‌های سوزن دوزی، حصیربافی و اجرای زنده موسیقی محلی و پخت غذا همراه با نمایش پوشش قوم اصیل بلوچ از ویژگی‌های برجسته برنامه‌های فرهنگی در این منطقه است.زنان و مردان روستایی در این منطقه با اصالت، نجابت و فرهنگ غنی خود هویت و ویژگی‌های ممتاز مهمان نوازی شان را به نمایش می‌گذارند.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

ارتفاعات سیاه بند، گل فشان طبیعی پیرگل، رودخانه ها، نخلستان‌های کارواندر در کنار آبشار‌ها و مهمان نوازی‌های مردم فرصتی ارزشمند را برای حضور هموطنان فراهم کرده است.

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

کارواندر ، قطب گردشگری خاش

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *