جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چه شهرهایی در ایران مناسب پیاده روی هستند؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ شهریور ۱۳۹۷

در ایران شهرها برای پیاده‌ها ساخته نشده، ممکن است به ‌قصد پیاده‌روی بیرون بیایید ولی به‌ جایی برسید که ‌مجبور شوید سوار ماشین شوید چون پیاده‌روها یا تمام شده‌اند، یا خیلی باریک شده‌اند. پیاده‌روهای بسیاری هم هستند که ‌مدام عملیات گودبرداری رویشان انجام ‌می‌شود و دل و روده‌شان بیرون ریخته ‌و باید ازشان دوری کرد و به‌ خیابان رفت و از لای ماشین‌ها رد شد و خود را نجات داد. آیا شهرهایی در ایران هست که مناسب پیاده‌ها باشد و عابر پیاده بتواند در آنها با خیال راحت قدم بزند و احساس راحتی کند؟ باید بگوییم مفهوم پیاده رو آنطور که در جاهایی مثل آمستردام هلند یا مونیخ آلمان وجود دارد، چندان در ایران معنا ندارد، ولی شهرهایی هم در اینجا هستند که با عابران پیاده مهربانند و ما چند تا از آنها را معرفی کرده‌ایم.

اسنپ 800x533 چه شهرهایی در ایران مناسب پیاده روی هستند؟

اصفهان
نمی‌شود این موضوع را انکار کرد که اصفهان همواره با عابران پیاده سخاوتمند بوده و جاهای زیادی در این شهر هست که می‌توان با خیال راحت در آنها راه رفت، بدون اینکه نگران رفت و آمد ماشین‌ها باشی و مدام مجبور باشی از خیابان به پیاده رو یا بالعکس بروی. دو محله جلفا و سنگتراش‌ها در اصفهان سنگفرش شده‌اند و از هرکی در اصفهان سراغ محله‌ای که بتوان در آن پیاده روی کرد را بگیری، این دو محله را نشانت می‌دهند. جاهای مناسب پیاده روی تنها به این دو محله ختم نمی‌شوند. خیابان چهارباغ عباسی با درختان دل‌انگیزش که روی خیابان سایه انداخته‌اند از جاهای دیگر شهر مناسب پیاده روی‌ست. اطراف میدان نقش جهان و مادی‌های اصفهان نیز می‌توان با خیال راحت راه رفت.

اسنپ 2 800x533 چه شهرهایی در ایران مناسب پیاده روی هستند؟

برای اقامت در اصفهان، هتل های تخفیف دار اصفهان می‌تواند کمکتان کند.

رشت
رشت یکی از شهرهای زیبای ایران است و باید هم جاهایی مخصوص پیاده‌ها داشته باشد. میدان شهرداری رشت با ساختمان‌های قدیمیش، درخت‌های نخل تزئینی، آبنمای قشنگش،ساعت همیشه بیدارش و مجسمه میرزا کوچک خان از بهترین جاها برای پیاده روی‌ست، ضمن اینکه می‌شود به کبوترهای بی‌شمار میدان هم غذا داد. میدان شهرداری را که به سمت شمال بروید به سبزه میدان می‌رسید؛ یکی دیگر از جاهای مناسب پیاده روی.
در رشت باز هم جاهایی هست که بتوان با خیال راحت در آنها راه رفت. بلوار گلسار رشت پر از بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مختلف است. بعضی از کوچه‌های گلسار خیلی سرسبز و پر دار و درخت هستند، می‌توانید کمی حس ماجراجویی داشته باشید و برای کشف زیبایی‌های بیشتر راه‌تان را به سمت این کوچه‌های پهن و زیبایش کج کنید.

تهران

کمتر کسی فکر می‌کند که تهران به این شلوغی هم جاهایی مناسب برای پیاده‌ها داشته باشد، چون اینطور جاافتاده که تهران شلوغ و پرترافیک است و کی دلش می‌خواهد یا حتی می‌تواند در همچین شهری پیاده روی کند. اما همین تهران شلوغ و پردود و دم هم جاهایی دارد که بتواند در آنها راه رفت. جاهایی مثل خیابان سی تیر که چند وقتی‌ست که سنگ‌فرشش کرده‌اند و هرچند هنوز ماشین‌ها از آن عبور و مرور می‌کنند ولی آنقدر تعداد پیاده‌ها زیاد و قوی‌ست که حضور ماشین‌ها چندان احساس نمی‌شود.
از دیگر جاهای مناسب پیاده‌ها در تهران، بلوار کشاورز است، بلواری که هر وقت روز که بروی قشنگی‌های خودش را دارد، درخت‌ها سایه‌شان را روی خیابان گسترده‌اند و عابران دست در دست یا وسط بلوار نشسته‌اند یا روی صندلی‌هایش. بلوار کشاورز هم با عابران پیاده مهربان است و هم با دوچرخه سوارها و این بر کسی پوشیده نیست. می‌توان روی صندلی‌های بلوار نشست و نفسی تازه کرد و دوباره پیاده روی را از سر گرفت.

اسنپ 3 800x533 چه شهرهایی در ایران مناسب پیاده روی هستند؟

تبریز
تبریز به شهر اولین‌های ایران معروف است و چنین شهری پیاده‌ها را هم فراموش نکرده. در تبریز کجا با خیال راحت راه برویم؟ تبریز پیاده‌راه‌هایی دارد مخصوص عابران، مثل پیاده راه تربیت و پیاده راه مقصودیه. از آن گذشته اطراف عمارت شهرداری و ساعت هم می‌توان راه رفت و به ائل گلی یا شاه گلی که بروید با خیال راحت می‌توانید چند ساعتی بدون مزاحمت ماشینی راه بروید و خودتان را هم به یرالما یومورتا یا سیب زمینی و تخم مرغ که میان وعده و حتی غذایی‌ست محبوب مهمان کنید.
اگر قصد سفر به تبریز را دارید می‌توانید به صفحه رزرو هتل در تبریز بروید.

یزد
یزد و کاشان را به کوچه پس کوچه‌های قدیمی‌شان می‌شناسند و راه رفتن در این کوچه پس کوچه‌ها، خود، یکی از دلایل سفر به این شهرهاست. یزد، شهر دوچرخه‌هاست و همینکه در کوچه‌های خشتی‌اش راه می‌روید دوچرخه‌سوارها از کنارتان می‌گذرنند و صدای زنگ دوچرخه‌شان بعضا کوچه‌های ساکت را پر می‌کند. در یزد، کوچه‌های سقف‌داری به اسم ساباط وجود دارد که در اطراف میدان امیرچخماق زیادند، جایی متفاوت برای پیاده روی.
اگر به دنبال رزرو هتل در یزد هستید، بد نیست، قیمت رزرو هتل های یزد را ببینید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد