رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اسفند ۱۴۰۱

چند روز قبل از سفر بلیط قطار رزرو کنیم؟

اشتراک گذاری

قصد سفر با قطار را دارید؟ شاید برایتان سوال باشد چند روز پیش از سفر باید نسبت به خرید و رزرو بلیط قطار اقدام کنیم. رزرو قطار در وهله اول زیاد سخت و پیچیده به نظر نمی‌رسد و واقعا هم این‌طور نیست؛ اما فوت و فن‌هایی برای این کار وجود دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید بهترین بلیط را با کمترین قیمت رزرو کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی فوت و فن‌های رزرو بلیط قطار پرداخته و همچنین ابزاری را معرفی کنیم که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی بهترین بلیط‌ها را با کمترین قیمت پیدا کنید.

بلیط قطار

بهترین زمان برای رزرو بلیط قطار

اولین نکته‌ای که در مورد رزرو بلیط قطار به ذهن هر کسی خطور می‌کند، زمان مناسب برای این کار است. رزرو بلیط وسیله نقلیه یکی از ابتدایی‌ترین اقداماتی است که هنگام برنامه‌ریزی برای هر سفری انجام می‌دهیم. در مورد رزرو بلیط قطار آنلاین شاید سختگیری‌ها و دقت کمتری نسبت به بلیط هواپیما نیاز باشد اما همچنان نکاتی هست که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید.

قطار یک وسیله نقلیه ایمن و محبوب است. به همین دلیل همواره تقاضای زیادی برای خرید بلیط آن وجود دارد. به خصوص در برخی مسیرهای خاص که بلیط آن‌ها همواره متقاضیان زیادی دارد. همین تقاضای بالا سبب می‌شود تا زمان‌بندی رزرو بلیط اهمیت پیدا کند؛ چرا که با افزایش تقاضا، پیدا کردن بلیط برای یک تاریخ خاص سخت‌تر می‌شود. در نتیجه رزرو بلیت قطار را نباید به دقیقه نود موکول کنید. البته همواره این امکان وجود دارد که در لحظات آخر نزدیک به حرکت قطار هم امکان خرید بلیط آن وجود داشته باشد ولی در چنین شرایطی از لحاظ قیمت و امکانات، انتخاب‌های زیادی نخواهید داشت.

معمولا توصیه می‌شود تا اگر قصد رزرو بلیط برای تاریخ خاصی را دارید، اگر این تاریخ جزو روزهای تعطیل یا پیک سفرها به شمار می‌رود، حتما رزرو خود را در زمان مناسبی انجام دهید. برای مثال اگر قصد رزرو بلیط برای عید نوروز را دارید لازم است در نزدیک‌ترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهید. به این صورت می‌توانید گزینه‌های بیشتری را بررسی کرده و بدون نگرانی بابت تکمیل ظرفیت یا افزایش قیمت، خیال خود را بابت یکی از مهمترین بخش‌های سفر راحت کنید.

یک نکته مهم دیگر، کارگزاران ریلی هستند. بلیط قطارهای برخی کارگزاران مانند قطار رجا یا فدک، به دلیل قیمت مناسبی که دارند و امکانات خوبی که در اختیار مسافران خود قرار می‌دهند، معمولا زودتر از سایرین به فروش می‌رسد. پس اگر دیر بجنبید، نمی‌توانید برای رزرو بلیط این شرکت‌ها اقدام کنید. پس پیش‌خرید بلیط را در لیست کارهایی که باید برای برنامه‌ریزی سفر انجام دهید، در اولویت بگذارید و با در نظر گرفتن میزان تقاضای بلیط برای تاریخ مذکور، در یک بازه زمانی درست، نسبت به خرید اقدام کنید.

بلیط قطار

نکات مهم در مورد پیش‌خرید بلیط قطار

در پیش‌خرید بلیط قطار نکاتی وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند در رزرو بلیط با قیمت مناسب تاثیرگذار باشد. برای مثال، استفاده از یک ابزار کاربردی برای رزرو بلیط اهمیت زیادی دارد. بهترین ابزاری که می‌توانید برای رزرو بلیط با قیمت مناسب روی آن حساب کنید، سفرمارکت است. سفرمارکت یک موتور جستجوی قدرتمند است که این امکان را برایتان فراهم می‌کند که بتوانید از بین صدها بلیط ارائه شده برای یک تاریخ مشخص توسط شرکت‌های مختلف، بهترین گزینه که بیشترین همخوانی را با بودجه و امکانات مد نظر شما دارد، انتخاب کنید.

استفاده از سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا به جای ساعت‌ها گشت و گذار خسته‌کننده در سایت شرکت‌ها و آژانس‌های گردشگری مختلف، مستقیما با وارد کردن مبدا، مقصد و تاریخ مد نظر برای سفر، تمامی بلیط‌های موجود برای آن تاریخ را یک جا بررسی کرده و به همین راحتی، برای خرید اقدام کنید. استفاده از سفرمارکت برای خرید آنلاین بلیط قطار مزایای بسیاری دارد که به طور کلی عبارتند از:

تنوع انتخاب

مهم‌ترین نکته در رزرو بلیط با سفرمارکت، تنوع است. سفرمارکت این امکان را به شما می‌دهد که از بین صدها شرکت مختلف، بهترین گزینه را برای سفر انتخاب کنید.

امکان مقایسه بلیط ها در کمترین زمان ممکن

سفرمارکت به شما کمک می‌کند تا بتوانید بلیط‌های موجود از شرکت‌های ریلی مختلف برای یک مقصد خاص را به راحتی از لحاظ امکانات، قیمت، قوانین مربوط به استرداد و غیره با یکدیگر مقایسه کنید. این امکان در پیدا کردن بلیطی متناسب با نیازهای شما، بسیار مفید واقع خواهد شد.

امکان استرداد آنلاین

پیش از این کنسل کردن بلیط به شدت سخت و دشوار محسوب می‌شد و مسافران مجبور بودند برای کنسل کردن بلیط خود، به نوعی از هفت خوان رستم رد شوند! این در حالی است که اگر بلیط خود را با سفرمارکت رزرو کرده باشید، می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین نسبت به کنسلی بلیط و استرداد مبلغ پرداختی اقدام کنید. دیگر لازم نیست برای کنسل کردن بلیط، حضوری به دفاتر فروش مراجعه کنید. فقط حتما دقت داشته باشید که هنگام رزرو، قوانین استرداد را با دقت مطالعه کنید. وقتی بلیط را پیش‌خرید می‌کنید این امکان وجود دارد که به هر دلیلی مجبور شوید رزرو خود را کنسل کنید. در چنین شرایطی باید از قوانین مربوط به کنسلی و استرداد مبلغ پرداختی آگاه باشید تا بتوانید به موقع برای این کار اقدام کرده و کمترین جریمه را بابت آن پرداخت کنید. پس حتما هنگام رزرو به قوانین کنسلی دقت کنید.

اطلاع از پیش فروش بلیط های قطار

رزرو بلیط برای برخی تاریخ‌های خاص مانند عید نوروز یا یک سفر تابستانی، دشوار می‌شود. در چنین شرایطی می‌توانید با دنبال کردن صفحات سفرمارکت در فضای مجازی از پیش‌فروش بلیط‌ها و بهترین زمان برای رزرو آگاه شوید.

رزرو بلیط ارزان قیمت قطار

انتخاب قطار برای سفر، به خودی خود یک روش آسان و در عین حال مقرون به صرفه به شمار می‌رود. هزینه رزرو بلیط قطار نسبت به بلیط هواپیما بسیار پایین‌تر است. در نتیجه می‌توانید سفر خود را به جای هواپیما، با قطار برنامه‌ریزی کنید و به این صورت بودجه سفر را تا حد زیادی کاهش دهید. با استفاده از ابزاری مانند سفرمارکت و انتخاب یک زمان مناسب برای رزرو بلیط، می‌توانید هزینه رزرو بلیط را حتی پایین‌تر هم بیاورید. همچنین استفاده از این موتور جستجو کمک می‌کند تا ضمن مقایسه راحت‌تر امکانات و قیمت‌ها، با خرید اینترنتی بلیط قطار، کمترین دردسر را برای رزرو (یا کنسلی) تجربه کنید.

سخن پایانی

در مورد رزرو بلیت قطار باید گفت که پیش از هر چیز، حتما تاریخی که در آن قصد سفر دارید را بررسی کنید. اگر تاریخ مورد نظر جزو اوقات پیک سال برای سفر به شمار می‌رود، حتما بین دو تا سه ماه قبل از آن تاریخ، برای رزرو بلیط اقدام کنید تا بتوانید بهترین بلیط‌ها را کمترین قیمت پیدا کنید.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *