جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چجوری از کیش به قشم برویم ؟

تاریخ بروزرسانی :
۹ آذر ۱۳۹۸

جزیره کیش و جزیره قشم از جزایر زیبای جنوبی ایران هستند که در فصول سرد سال پاییزو زمستان از بهترین گزینه های سفر می باشند . حال اگر به کیش سفر کردید و وقت اضافه آوردید در طول سفر خواستید سری هم به قشم بزنید شاید این سوا برایتان پیش بیاید که چجوری از کیش به قشم برویم ؟ یا بالعکس . ما در این مطلب شما را راهنمایی خواهیم کرد .

سفر زمینی به کیش
به طور کلی بیشتر سفرها به کیش از طریق هوایی انجام می شود که به طور مثال پرواز هوایی از تهران به کیش حدود یکساعت و نیم به طول می انجامد. ولی از طریق دریا هم می توان به جزیره کیش رفت. برخی از گردشگران ترجیح می دهند که با خودرو شخصی به کیش سفر کنند تا در فرصت کم از بیشتر جاذبه های کیش بازدید کنند. بهترین راه برای رفتن به جزیره کیش این است که از بندرعباس باید به یکی از بنادر لنگه، آفتاب و یا چارک سفر کرد. البته که بندر چارک بهترین گزینه برای ورود به جزیره کیش است.
بندر چارک حدودا ۲۹۱ کیلومتر تا بندر عباس فاصله دارد و این بندر بخاطر وجود حجم زیاد مسافر، در بیشتر زمان ها کشتی برای رفت و آمد دارد و بیشترین جا به جایی و سفر به کیش از طریق بندر چارک صورت می گیرد.

مسافرانی که قصد سفر با خودروی شخصی را دارند می توانند برای ورود به کیش از شناورهای مخصوص و یا لندیگراف استفاده کنند. فاصله دریایی از بندر چارک تا جزیره کیش تقریبا ۳۲ کیلومتر است که حدودا دو ساعت و نیم زمان می برد. البته این زمان در شرایط جوی تحت تاثیر قرار می گیرد و به مراتب بیشتر می شود.

برای حرکت از بندر عباس به بندر چارک بهترین زمان ابتدای صبح است که در روشنایی روز از مناظر دریایی و کوهستانی جاده دیدن کنید. هزینه رفت و برگشت حمل خودرو با لندیگراف از بندرچارک به کیش نیز حدودا ۲۹۵۰۰۰ تومان می باشد. البته که اگر قبل از غروب آفتاب به بندر چارک رسیدید می توانید به تماشای منظره ی غروب آفتاب در لندیگراف بنشینید.

جزیره ی زیبای کیش در حدود ۹۰ کیلومتر مساحت دارد و در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی قرار دارد. جزیره ی کیش جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر دارد که بیش از ۸۰ درصد آن در سالهای اخیر به کیش مهاجرت کرده اند.کیش منطقه آزاد است و یکی از توریستی ترین مقاصد ایران است که با وجود بیش از ۵۸ هتل و اقامتگاه و حدود ۸ هزار تخت میزبان هزاران مسافر، گردشگر و توریست می باشد. از اینرو تور کیش یکی از مقاصد پر طرفدار و پر گردشگر در میان ایرانیان است.

علاوه بر کیش، قشم نیز از مقاصد پر طرفدار در میان گردشگران داخلی است. جزیره قشم یکی از مکان های تاریخی و تفریحی است که دلایل لازم برای گردشگری را دارد. افرادی که به فکر رزرو تور قشم هستند عموما بخاطر نزدیک بودن جزایر کیش و قشم، تصمیم دارند که در سفر خود از هر دو جزیره بازدید کنند. در این صورت با یک تیر به دو نشان زده اید؛ برای اکثر گردشگران سوالی که پیش می آید این است که چطور از کیش به قشم بریم؟

سفر از کیش به قشم چجوری از کیش به قشم برویم ؟

توجه داشته باشید که هزینه های رفت و برگشت به شرح زیر می باشد:
هزینه های رفت :

پرداخت ۲۰ هزار تومان کرایه به ازای هر تعداد سرنشین به غیر از راننده که پرداخت این هزینه ها به صورت جداگانه می باشد.

پرداخت ۶۰ هزار تومان برای کابوتاژ و عوارض بندری خودرو به دفتر چارک

پرداخت ۷۰ هزار تومان برای کرایه کشتی در مسیر به کیش

پرداخت ۸ هزار تومان عوارض شهرداری

هزینه های برگشت :

پرداخت ۷۰ هزار تومان بابت کابوتاژ خودرو به دفتر کیش

پرداخت ۸۵ هزار تومان بابت کرایه کشتی از کیش به چارک

پرداخت کرایه سرنشین به ازای هر نفر ۱۰هزار تومان به کشتی

لازم به ذکر است هزینه کودکان زیر ۷ سال رایگان می باشد .

سفر از کیش به قشم با کشتی سانی:
در ادامه سفرتان اگر از جزیره کیش قصد رفتن به جزیره قشم را دارید؛ یکی از روش ها سفر با کشتی سانی از جزیره کیش به جزیره قشم است.درباره سفر با کشتی باید این سفر را تجربه کنید تا خاطره ای به یادماندنی از سفرتان را به یادگار داشته باشید. یکی از کشتی های تفریحی و محبوب که توجه گردشگران را به سمت خود جلب می کند کشتی سانی است که امکانات بسیاری برای گردشگران فراهم کرده است.کشتی سانی بسیار بزرگ است و حدودا ۹ طبقه دارد که با ۱۷۶ متر طول و ۲۳ متر عرض حدودا ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان سفرتان از کیش به قشم می شود.

سایر امکانات کشتی سانی شامل به سالن برگزاری همایش و جلسات، اتاق مطالعه، کتاب خانه، ۲ سالن سینما، اتاق بازی برای کودکان و یک آشپزخانه ایرانی که پخت انواع غذاهای ایرانی را ارائه می دهد.

علاوه بر اینها کشتی سانی توانایی حمل خوردو با سرنشینان را دارد. این کشتی در حال حاضر پهلو گرفته است و فعالیتی ندارد.

کشتی سانی چجوری از کیش به قشم برویم ؟


سفر از کیش به قشم از بندر چارک:

برای اینکه از کیش به قشم سفر کنید به بندر چارک رفته و از این بندر به سمت قشم بروید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 3.2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *