جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پیامهای غیر کلامی ظاهر ولباس راهنمای تور

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ آبان ۱۳۹۸

در ادامه پیامهای غیر کلامی به مبحث ظاهر ولباس راهنمای تور می پردازیم .ریچموند و مک کروسکی تاکید می کنند که نحوه لباس پوشیدن ما , اطلاعات بسیار زیادی درباره ی ما به دیگران می دهد , پارچه , رنگ , بافت و سبکهای آراستن اندام مان پیامهایی را درباره تفکر ما , اینکه چه کسی هستیم , رابطه مان با دیگران , ارزش هایمان , نگرش ها, سلایق , اهداف و آرمان های ما به دیگران منتقل می کند . درباره هزینه , وقت و تلاشی که صرف انتخاب لباس هایتان می کنید , قدری بیاندیشید. احتمالا برای خریدن یک جفت کفش خاص , لباس یا پلیور , دلایل خاصی داشته اید . غالبا ما پیام های هدفدار بسیاری را از طریق لباس هایمان انتقال می دهیم . آیا یک راهنما با لباس مناسب نمی کوشد تا از چنین ابزاری برای انتقال پیام به گردشگران همراه خود بهره جوید و مثلا خود را فردی شاد و پر انرژی نشان دهد .

حتی برخی از ما که رادای سبک خاصی برای لباس پوشیدن نیستیم , هم تلاش می کنیم برای کسب موفقیت , لباس مناسب بپوشیم . مثلا در نظر بگیرید چقدر برای انتخاب جزییات لباس مان قبل از یک مصاحبه ی شغلی دردسر و عذاب می کشیم .
کامپتون به بررسی رابطه بین ویژگی های افراد و سلایق آنها مطابق با طرح و رنگ لباس علاقمند شد . تحقیق او نشان داد افرادی که رنگ های اشباع شده و سایه های تند را ترجیح می دهند , افرادی خونگرم , علاقمند , و اجتماعی هستند . از سویی دیگر افرادی که طرح های پارچه ای ریز را می پسندند , دوست دارند تصور خوشایندی در مخاطب ایجاد کنند . کامپتون به این نتیجه رسید که مردم رنگ ها , پارچه ها و طرح هایی را بر می گزینند که با تصور ایده آلی که آنها از خودشان دارند , هماهنگ باشد .
پس انتخاب لباس , به ما اجازه می دهد تا با آن تصویر ایده ال , منطبق باشیم . در بعضی مواقع انتخاب لباس کاملا با مهارت و پیشینه و موقعیت اقتصادی و ویژگی های اخلاقی فرد مغایر است . از این رو باید در تصمیم گیری و قضاوت درباره اشخاص , مطابق با لباس آنها کاملا مراقب بوده و احتیاط کنیم .
درباره دیگران , صرفا بر اساس انتخاب لباس شان , ۱۰ حکم می دهیم که عبارتند از :
– سطح اقتصادی
– سطح آموزشی
– وفاداری
– موقعیت اجتماعی
– سطح پیشرفت
– پیشینه اجتماعی
– پیشینه اقتصادی
– پیشینه آموزشی
– سطح موفقیت
– ویژگی اخلاقی

لباس راهنمای تور پیامهای غیر کلامی ظاهر ولباس راهنمای تور

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد زاهدی

    از تعهد شما در معرفی منبع مطلب سپاسگزارم

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد