جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

دیدگاههای نادرست در خصوص ارتباطات غیر کلامی راهنمای تور

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آبان ۱۳۹۸

دیدگاههای مختلفی در خصوص ارتباطات غیر کلامی نزد افراد وجود دارند . وجود برخی از این دیدگاهها منجر به استباهات قابل توجهی می گردد. از این رو ذکر این دیدگاههای نادرست واجد اهمیت است . این دیدگاهها را می توان فهرست وار به قرار زیر برشمرد:
– ارتباطات غیر کلامی بی معنا است . روشن است که این حد افراطی رد اهمیت ارتباطات غیر کلامی صحیح نمی باشد .
– رفتار غیر کلامی پاسخگوی بیشتر ارتباطات در تعامل های انسانی است . این ایده نیز سوی افراطی دیگر دیدگاه در مورد رفتار غیر کلامی است . در واقع ارتباطات کلامی و عیر کلامی در تعامل با یکدیگر و مکمل یکدیگرند .
– شما می توانید افکار و احساسات یک شخص را مانند یک کتاب خوانید . به دلیل اینکه یک رفتار که از سوی افراد مختلف سر می زند ممکن است دلایل گوناگون داشته باشد , این ایده که با ملاحظه رفتارهای افراد می توان تمام افکار و احساسات افراد را باز شناخت نیز نادرست است .
– اگر شخصی هنگام گفتگو به چشمان شما نگاه نکند , حقیقت را نمی گوید . این آموزه نادرست بیشتر به دوران کودکی افراد باز می گردد . برخی مطالعات امروز نشان می دهد که احتمالا دروغگویان حتی بیشتر از افراد راستگو در چشمان مخاطبان خود می نگرند .اگرچه چشم ها بخشی از چهره اند، اما محققان رفتار چشمی را جدا از حالت چهره بررسی می کنند؛ زیرا همان طور که رفتار چهره ای بیشتر از هر کانال غیر کلامی دیگر می تواند حاوی پیام باشد، چشم ها نیز بیشتر از هر یک از دیگر اجزای چهره ارتباط برقرار می کنند. از این رو تماس چشمی جزو مهمی از سخنرانی به شمار می رود.
– اگر چه رفتار غیر کلامی هر فرد با دیگری متفاوت است , اما بیشتر رفتارهای غیر کلامی برای همه افراد طبیعی است . در واقع تفاوت های قابل توجهی میان رفتار کلامی افراد در دو جنس مختلف , در سنین مختلف و بین گروههای قومی مختلف وجود دارد .
– رفتار غیر کلامی در موقعیت های مختلف , معانی یکسانی را به نمایش می گذارد . از آنجا که رفتارهای غیر کلامی به تنهایی معنی دار نیست و همانطور که قبلا در ویژگی های آنها ذکر شد در چارچوب زمان و مکان شکل می گیرند , این باور نیز نادرست است .

راهنمای تور 2 دیدگاههای نادرست در خصوص ارتباطات غیر کلامی راهنمای تور

با درک و فهم دقیق ویژگی ها و اصول که در عمل مفهومی همه گیر دارند می توان به حدو مرزهای وسیع این حوزه ی علمی , بیشتر و بهتر واقف شد . زمانی که می خواهیم یک ( ارتباط یا رفتار غیر کلامی ) را درک و تفسیر کنیم باید بدانیم که هیچ نشانه ای به تنهایی نمی تواند موجد حجم بسیار زیادی از پیام های منتقل شده باشد . در مقابل حرکات و رفتارهایی نظیر اشاره های اندامی , طرز نشستن و ایستادن , تماس چشمی , حالت های نمایشی تاثیر گذار و… را باید به دقت زیر نظر گذاشت . البته می دانیم که نشانه های غیر کلامی می توانند معانی بسیار متنوع و متفاوتی را خلق کنند .

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد