رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ فروردین ۱۴۰۰

پویش «در نوروز ١۴٠٠، صنایع دستی هدیه می‌دهیم»

اشتراک گذاری

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با دعوت از مردم برای پیوستن به پویش «در نوروز ١۴٠٠ صنایع دستی هدیه می‌دهیم» گفت: این پویش برای حمایت از هنرمندان و پشتیبانی از تولیدات صنایع دستی راه اندازی شده است.

صنایع دستی

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا، پویا محمودیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره ضرورت عزم ملی برای حمایت و پشتیبانی از تولیدات صنایع دستی کشور گفت: در سال ١٣٩٩ به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسایل اقتصادی ناشی از این بیماری هنرمندان و صنعتگران کشور روزهای سخت و دشواری را پشت سر گذاشتند، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی استانها پویش «در نوروز ١۴٠٠ صنایع دستی هدیه می دهیم » را طراحی و راه اندازی کرده است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر اینکه هنرمندان و صنعتگران سرمایه های ملی کشور هستند، گفت: امیدوارم همه ایرانیان و هموطنان، با غیرت و همتی که همیشه اثبات کردند با پیوستن به این پویش، خریدن و هدیه دادن محصولات صنایع دستی، از هنرمندان این مرز و بوم حمایت و پشتیبانی کنند.

محمودیان افزود: این پویش در فضای مجازی آغاز شده است و از مردم و همه کسانی که به اصالت هنر اسلامی و ایرانی اعتقاد دارند دعوت می کنم پای کار بیایند و در پشتیبانی از هنرمندان و تولیدات صنایع دستی ایفای نقش کنند.

معاون صنایع دستی کشور بیان کرد: آثار هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی و هنرهای سنتی در چند سال گذشته ایران را صدر نشین ثبت جهانی شهرها و روستاهای صنایع دستی کرده است و اکنون زمان آن است که مردم غیرتمند ایران در سالی که بنام «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نام گذاری شده با خرید و هدیه دادن صنایع دستی از هنرمندان صنایع دستی این مرز و بوم حمایت و پشتیبانی کنند.

به گزارش ایرنا، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی نوروزی در آغاز سال جدید، سال ١۴٠٠ را سال «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها »نام گذاری کردند.

صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران با توجه به تنوع، زیبایی، اصالت، مرغوبیت و قدمت در جهان بی نظیر و شناخته شده است و در طول ۶ سال گذشته ١١ شهر و ٣ روستای کشور به عنوان شهرها و روستاهای صنایع دستی ثبت جهانی شده اند که از این جهت ایران در میان کشورهای جهان صدرنشین است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *