رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ مرداد ۱۴۰۰

پارک آبی هلیا تبریز

لینک این مطلب کپی شد!

پارک آبی هلیا تبریز  ، یکی از پارکهای آبی بزرگ ایران می باشد که در مجموعه گردشگری هلیا واقع شده است . پارک‌های آبی همیشه تفریحات جذابی برای گردشگران بوده‌اند. در سال‌های اخیر شاهد احداث پارک‌های آبی مختلف و مجهز در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد بوده‌ایم که هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خودشان جذب می‌کردند. حالا با منتشر شدن خبر مجتمع فرهنگی، ورزشی، تجاری و گردشگری هلیا به نظر می‌رسد بزرگترین پارک آبی کشور با کامل‌ترین امکانات در حال بهره برداری است. به همین مناسبت، در این متن می‌خواهیم گردشی در بزرگترین پارک آبی کشور داشته باشیم و در جریان امکانات آن قرار بگیریم. با ما همراه باشید.

پارک آبی هلیا تبریز

مجتمع بزرگ تفریحی هلیا

۲۴ خرداد ۱۴۰۰ بود که پارک آبی هلیا توسط وزیر میراث فرهنگی، جناب آقای علی اصغر مونسان افتتاح شد و تا کنون با توجه به گزارش‌ها، دو فاز پروژه تکمیل شده و فاز سوم در حال اجراست. علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه این مجتمع تفریحی بیان کرد:

“با حضور فعال بخش خصوصی در کشور شاهد پیشبرد اهدافی هستیم که بدون آن‌ها این اهداف دست یافتنی نبود. پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری هلیا نیز از جمله پروژه‌های بزرگ و شایسته‌ای است که قطعا سبب رونق بیش از پیش گردشگری منطقه خواهد شد، چرا که با پوشش گسترده حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از هتل پنج ستاره، پارک آبی و رستوران‌های مدرن و سنتی به ارائه خدمات خواهد پرداخت.”

این پروژه بزرگ تفریحی سعی کرده در کنار تفریحات، خدمات لازم و مورد نیاز گردشگران را هم پوشش دهد تا گردشگران با خیال آسوده‌تری از خدمات استفاده کنند. البته پیش از این در سال ۱۳۹۴ رستوران سنتی این مجموعه با حضور رییس جمهور و معاون میراث فرهنگی، آقای سلطانی فر افتتاح شده بود.

پروژه هلیا از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی است که توسط بخش خصوصی احداث شده و در آینده نزدیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیتش را آغاز می‌کند. این مجموعه با وسعت ۱۰ هزار متر مربع در قسمت آقایان و ۸ هزار و ۷۰۰ متر در قسمت بانوان در کیلومتر ۵ جاده تبریز تهران قرار گرفته و گفته شده ۳۵۷ میلیارد حجم سرمایه‌گذاری آن بوده است. در ادامه با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا می‌شویم.

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا

پارک آبی مجموعه هلیا را به عنوان بزرگترین پارک آبی ایران نامگذاری کرده‌اند. این پارک آبی از دو قسمت مردانه و زنانه در فضای ۱۷۰۰۰ متر مربعی ساخته شده است. سرسره‌های آبی متنوع، استخر موج، سقوط آزاد، چاله‌های فضایی، بازی‌های آبی مخصوص کودکان از جمله تفریحاتی است که در این پارک آبی فراهم شده است.

حمام ترک، سالن بولینگ، سالن‌های بدنسازی و بیلیارد، استخر شنا، سونا، جکوزی، اتاق ماساژ و همچنین انواع رستوران و کافی شاپ از جمله امکاناتی است که این پارک آبی را ویژه کرده است.

پارک آبی هلیا تبریز

مراکز خرید هلیا پارک

از بخش‌های مجموعه هلیا پارک مراکز تجاری و خرید است که ۱۰۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و در ۴ طبقه ساخته شده است. انواع برندهای خارجی و ایرانی در مراکز خرید حضور دارند. فودکورت مجموعه تجاری هم در طبقه چهارم مجموعه آماده خدمت رسانی است.

 

رستوران سنتی هلیا

مجموعه هلیا برای علاقمندان به فضاهای سنتی هم فضایی فراهم کرده و آن رستوران سنتی است که با ترکیبی از معماری سنتی و مدرن ساخته شده است. این رستوران با وسعت ۱۲۵۰ متر، ظرفیت ۹۰۰ نفر را دارد و انواع غذاهای ایرانی و خارجی در آن سرو می‌شود. علاوه بر فضای داخلی و سرپوشیده، ۸۰۰ متر مربع هم فضای باز همراه با آلاچیق این رستوران است.

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

هتل ۵ ستاره هلیا

هتلی که در این مجموعه قرار گرفته، ۵ ستاره با ۲۷۵۰۰ متر مربع وسعت در ۱۲ طبقه است و امکاناتی از جمله تالارهای عروسی، رستوران، مراکز خرید، سالن‌های همایش، آمفی تاتر دارد. هتل‌های مجموعه هلیا ۱۶۰ اتاق دبل و ۲۰ سوئیت را در خودش جای داده تا شرایط اقامت راحت برای گردشگران را فراهم کند. پارکینگ‌های هتل هم در دو طبقه در حال ساخت هستند.

 

نحوه دسترسی

این مجموعه بزرگ تفریحی، فرهنگی و گردشگری در کیلومتر پنج جاده تبریز -تهران، روبروی پمپ بنزین کندرود قرار گرفته است.

وجود چنین مراکز بزرگ تفریحی سبب می‌شوند گردشگران در کنار آثار فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی مقصد، اوقات فراغتشان را با هیجان پر کنند. اگر شرایط بازدید از جاذبه‌ها را نداشته باشند با حضور در چنین مجموعه‌هایی می‌توانند لحظات به یاد ماندنی از سفرشان ایجاد کنند.امیدواریم ساخت چنین مجموعه‌های بزرگی با استانداردهای کافی انجام شود تا هم افراد بیشتری در حوزه گردشگری مشغول به کار شوند و هم گردشگران تجربه‌های ویژه‌ای از سفرهایشان خلق کنند.

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا تبریز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *