جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وظایف یک راهنمای تور ۲

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آبان ۱۳۹۸

درادامه می خواهیم به دیگر وظایف یک راهنمای تور بپردازیم .
هماهنگی با اسباب حمل ونقل در مقصد , اتوبوس یا قایق تفریحی نیز از جمله وظایف معمول راهنمای تور به حساب می آید . به عنوان مثال راننده باید در چه ساعتی و در چه محلی منتظر گروه باشد و از چه مسیری به سوی چه جاذبه ای حرکت نماید و سرعت سیر او حسب اینکه راهنما قصد توضیح مطلبی درباره مسیر دارد یا خیر چه اندازه باشد از نکاتی است که از سوی راهنما با راننده اتوبوس یا قایق یا دیگر وسایل نقلیه مورد استفاده در مقصد هماهنگ شود .
تنظیم برنامه مالی سفر و انجام پرداخت بابت همه هزینه هایی که حسب برنامه بر عهده تور است نیز از وظایف راهنما است . اگر چه به طور معمول دفاتر تدارک کننده برنامه تور حدودی از اختیارات برای خرج کردن راهنما قائل هستند و مثلا به راهنما اجازه می دهند که حسب شرایط خارج از برنامه تور مسافران را به نوشیدنی یا پذیرایی ساده ای به حساب تورگردان دعوت نماید , اما به هر حال او باید حساب دخل و خرج سفر را به دقت داشته باشد .
راهنما باید کارهای دفتری و کاغذ بازی های مرسومی که در طول سفر برای تحقق سایر وظایف خویش به آنها نیازمند است را انجام دهد . مثلا اگر بازدید از منطقه یا محل خاص نیازمند اخذ مجوز از مقامات محلی است , اجرای آن وظیفه اوست یا از آن جا که راهنما رابط میان عرضه کنندگان خدمات (اقامت , حمل و نقل و …) و بنگاه برگزار کننده تور است , پیگیری مکاتبات اداری و مالی مربوط میان این عرضه کنندگان و بنگاه کارفرما بر عهده او خواهد بود .

توزیع اطلاعات مکتوب در خصوص جاذبه ها, مسیرها , خدمات اولیه مورد نیاز گردشگران مثل نقشه موقعیت هتل در شهر نیز از جمله وظایف بدیهی راهنما است .
دقت در نحوه خدمت رسانی از سوی واحدهای عرضه کننده خدمات به مسافران و کیفیت و کمین خدمات ارائه شده نیز از وظایف راهنما است . به عنوان مثال او باید غذایی که در اختیار مسافران قرار می گیرد را از نظر کمی و کیفی بررسی کند و اگر نقایصی وجود دارد به مدیریت واحد پذیرایی در این خصوص تذکر دهد . باید به خاطر داشت در صورتی که تذکرات او موثر نیافتد راهنما موضوع را به صورت کتبی به دفتر برگزار کنند ه تور منعکس می نماید تا در خصوص ادامه و نحوه همکاری با عرضه کننده مورد نظر تصمیم مقتضی اخذ گردد. این موارد می تواند تا حد بررسی میزان تمیز و آماده بودن وسیله نقلیه ای که در مقصد در اختیار برنامه سفر است گسترش یابد .
راهنما درباره حضور مسافران در برنامه سفر و در هر جزء این برنامه باید بسیار دقیق باشد . او باید بداند که هر گشت چه تعداد افراد و چه کسانی حاضر هستند و غایبین برنامه از میان مسافران گروه چه کسانی هستند و دلیل عدم حضور آنها چیست . کیی از بزرگترین خطاهایی که یک راهنمای تور ممکن است مرتکب شود , به جا گذاردن مسافری در یک توقف بین راه یا در یک مقصد و محل مورد بازدید است .
ممکن است که یک بنگاه مسافرتی به راهنمای خود تکلیف نماید که مسئولیت پذیرش و نگهداری وجوه نقد و اموال قیمتی گردشگران را نیز بر عهده گیرد , البته این موضوع عمومیت ندارد ولی در چنین مواردی بدیهی است که راهنما در قبال دریافت این امانات به گردشگران رسید خواهد داد .

لیدر1 وظایف یک راهنمای تور 2

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد