جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

شغل راهنمای تور در عمل

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آبان ۱۳۹۸

تصور کنید فرد توانسته است مراحل گزینش , آموزش و اخذ مجوز اشتغال به حرفه راهنمایی گشت را با موفقیت پشت سر گذارد . حال سوال این است که او چگونه می تواند به جرگه راهنمایان تور وارد شود و فرایند اجرایی راهنمایی یک گشت در عمل چگونه است .

ورود به حرفه راهنمایی تور
شاید نخستین سوالی که پیش روی یک دانش آموخته راهنمایی تور قرار دارد آن است که کار را باید از کجا آغاز کند . در واقع چنانچه در فصول آغازین این اثر اشاره گردید , راهنمایان به طور معمول در استخدام دائم بنگاهها و سازمانها قرار ندارند و حسب مورد , اداره برنامه های گشت به ایشان واگذار می شود . بنابراین شما به عنوان یک راهنمای مجاز آموزش دیده باید به سراغ موسسات و کانالهایی بروید که ارائه و اداره بسته های سفر در اختیار آنها است . به طور مشخص مسیرهای ورود علمی به جرگه راهنمایی را باید از طریق زیر که عرضه کنندگان اصلی فرصت های شغلی به راهنما هستند جستجو نمود .

– بنگاههای تورگردان
– دفاتر خدمات مسافرتی
– سازمانهای متولی امور گردشگری در مقصد
– سازماندهی فعالیت حرفه ای شخصی و مستقل

بنگاههای تورگردان

این موسسات وظیفه طراحی و اجرای بسته های سفر را برعهده دارند و برای انجام این امر اجزا گوناگون یک بسته سفر را مطابق نیازسنجی انجام شده از بازار با کیفیات , سطوح مختلف خدمات , اسبابهای متفاوت حمل و نقل و امکانات اقامتی گوناگون و در بازه های زمانی مختلف گرد هم می آورند و با یکدیگر ترکیب می کنند . تورگردانان در واقع مونتاژکاران صنعت گردشگری به شمار می روند و یکی از اجزا این بسته های سفر استفاده از خدمات راهنمایی گشت است . تورگردانان بازار انبوه و تورگردانان تخصص همگی به نوعی نیازمند خدمات راهنمایان هستند .
نمونه هایی از ایجاد ارتباط شغلی راهنمایان با تورگردانان را می توان در دو مثال زیر جستجو کرد ,یک شرکت تورگردان ورودی در کشور ترکیه در تابستانها که با سفر گسترده اتباع ایرانی به این کشور مواجه است جوانان ایرانی که بعضا آشنایی با زبان ترکی استانبولی دارند را به عنوان راهنما برای این فصل به استخدام خود در می آورد .
شرکت تورگردانی ایرانی که سهم عمده ای در اعزام گردشگران مذهبی به کشور سوریه دارد جوانان عراقی مهاجر به سوریه که با زبان فارسی آشنایی دارند را به عنوان راهنما به استخدام خود در می آورد . به علت استمرار این برنامه سفر در طول سال گاه راهنمایان مربوطه در مقاطع زمانی طولانی در استخدام این تورگردان می مانند .
با توجه به فعالیت تخصصی و گسترده تورگردانان در بازار سفر , ایجاد پیوند کاری با این عرضه کنندگان اصلی بسته سفر می تواند امنیت شغلی بیشتری برای داوطلبان ورود به حرفه راهنمایی ایجاد کند .

راهنما شغل راهنمای تور در عمل

تور لیدر کیست ؟
تورلیدر به شخصی گفته می‌شود که سرپرستی و مدیریت اجرایی یک برنامه سفر را بر عهده دارد. تورلیدر تصمیم‌گیرنده نهایی هر سفر خواهد بود و تمام مسئولین اجرایی دیگر ازجمله راننده، لیدر های محلی و… زیر نظر ایشان عمل می‌کنند. لیدر علاوه بر قدرت تصمیم گیری، باید مورد تایید همه اعضای یک گروه باشد که قدرت مدیریت، اطلاعات و سابقه او این کاریزما را به وی می‌دهد.تورلیدر به شخصی گفته می‌شود که سرپرستی و مدیریت اجرایی یک برنامه سفر را بر عهده دارد.تورلیدر به شخصی گفته می‌شود که سرپرستی و مدیریت اجرایی یک برنامه سفر را بر عهده دارد.

کمک لیدر کیست؟
هر شخصی پیش از لیدر شدن در ابتدا باید چند سفر را به عنوان کمک لیدر در کنار لیدر اصلی سفر کند. در این سفرها کمک لیدر ضمن محک زدن توانایی‌های خود برای این شغل تجربه کسب می‌کند و مهارت‌هایی را از لیدر اصلی برنامه یاد می‌گیرد.

مزایای تورلیدری
تورلیدر به واسطه‌ سفر‌هایی که انجام می‌دهد، علاوه بر کسب تجربه و مهارت، می‌تواند از اکثر جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی بهره‌مند شود و با این میراث جهانی از نزدیک انس بگیرد. آژانس‌های گردشگری علاوه بر حقوق و مزایای تورلیدر، موظفند تا تمام مخارج سفر لیدر از جمله اقامت، وعده‌های غذایی و… را تامین کنند.

وظیفه تورلیدر چیست؟

لیدر یا سرپرست سفر، وظیفه کلیه هماهنگی‌های سفر با زنجیره‌ی تأمین‌کنندگان ازجمله اقامتگاه‌ها، وسیله نقلیه، رستوران و… را بر عهده دارد. همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی سفر ازجمله زمان‌بندی، انتخاب مسیر و تمام جزئیات دیگر سفر نیز بر عهده تورلیدر است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد