رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ مهر ۱۳۹۳

همگرایی به خاطر جاده ابرایشم

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ – دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران در سمپوزیوم منطقه‌ای ایران و جاده ابریشم بر راه‌های عملیاتی کردن همگرایی فرهنگی در چارچوب برنامه جاده ابریشم تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، سمپوزیوم منطقه‌ای جاده ابریشم با حضور دانشمندان و محققان کشورهای منطقه جاده ابریشم و استادان ایرانی روز چهارشنبه – ۳۰مهر ماه – در مرکز آموزش و پژوهش‌های بین‌المللی وزارت امور خارجه برگزار شد.

محمدرضا سعیدآبادی، دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو – ایران که ریاست پانل اول این سمپوزیوم را با عنوان «جاده ابریشم و میراث فرهنگی ناملموس» بر عهده داشت، در سخنرانی خود بر نقش فرهنگ در توسعه ملی و محلی و هم‌افزایی فرهنگی در توسعه منطقه‌ای و بین المللی تأکید کرد.

وی با اشاره به اقدام‌های متعدد ایران در حوزه جاده ابریشم در سال‌های گذشته و حضور استادان و پژوهشگران ایرانی در برنامه‌های قبلی جاده ابریشم یونسکو، بر عملیاتی کردن برنامه های قبلی و چاپ و انتشار تحقیقات برای دسترسی عمومی تأکید کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به آثار احتمالی منفی جهانی‌شدن از قبیل استانداردسازی فرهنگی و روش زندگی و همسان‌سازی فرهنگی، تنها راه مقابله با آنها را احترام به تنوع فرهنگی و شنیده‌شدن و دیده‌شدن انواع فرهنگ‌ها و روش‌های زندگی و سنت‌ها دانست.

سعیدآبادی جاده ابریشمِ دوران گذشته در همگرایی و همکاری اقتصادی و تجاری بین کشورهای منطقه را بستری مناسب برای همگرایی و هم‌افزایی فرهنگی در دوران امروز دانست.

=_UTF-8_B_U0lMS01BUDMuanBn_= همگرایی به خاطر جاده ابرایشم =_UTF-8_B_U0lMS01BUDMuanBn_= همگرایی به خاطر جاده ابرایشم

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *