جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ترکیه همچنان مقصد گردشگران خارجی است

تاریخ بروزرسانی :
۳۰ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۳۰ – با این که فضای ناآرام خاورمیانه بسیاری از گردشگران را از سفر به این منطقه بازمی‌دارد‌، آمارها نشان می‌دهد ترکیه همچنان طرفداران خودش را به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری جهان حفظ کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فضای نابسامان سیاسی خاورمیانه تاثیر منفی بسزایی روی تعداد مسافرانی داشته که کشورهای منطقه را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد این حساب و کتاب‌ها در مورد ترکیه چندان درست از آب درنیامده است!

طبق آمارها، تا پایان سال جاری میلادی ۴۲ میلیون گردشگر راهی ترکیه خواهند شد. این رقم نسبت به ۱۰ میلیون گردشگری که در سال ۲۰۰۰ به ترکیه رفتند، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد. اکثر گردشگران ترکیه‌ای از کشورهای عراق‌، ایران، یونان‌، روسیه‌، بلغارستان‌ و انگلیس هستند.

استانبول پایتخت ترکیه، هفتمین مقصد گردشگری جهان است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مسافر را به خود جذب کند. با وجود این که ترکیه تنها هزار مایل با درگیری‌های سیاسی و نظامی فاصله دارد،‌ زیبایی‌های فضای شهری‌، مناظر و معماری کم‌نظیر و امنیت آن گردشگران را برای سفر مجاب می‌کند.

درآمد گردشگری این کشور با ۶ درصد رشد تا پایان امسال به ۳۵ میلیارد دلار خواهد رسید. طی ماه جولای پنج میلیون و ۲۱۴ هزار و ۵۱۹ گردشگر به ترکیه سفر کردند،‌ این رقم نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۳ شاهد افزایش ۱۳.۵ درصدی بوده است.

UTF 8 B YW1pbiBraG9zcm9zaGFoaS0yMy0xOC5KUEc  ترکیه همچنان مقصد گردشگران خارجی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد