رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در بیرجند گشایش یافت

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا، آیین آغاز به کار این همایش ۲ روزه با حضور سید رسول موسوی دستیار و مشاور وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و شهرام کریمی مشاور معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان خراسان جنوبی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار شد.
همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت «فرصت های محلی و بین المللی» ۲ بخش دارد که بخش علمی آن امروز (چهارشنبه) در دانشگاه بیرجند برگزار می شود و بخش دوم آن بازدید از بیابان لوت است که به اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی روز پنجشنبه ( ۱۲ اردیبهشت) انجام خواهد شد.

بیابان لوت  همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در بیرجند گشایش یافت

گردشگری پایدار و توسعه اجتماعات محلی، شناسایی و ارتقای زنجیره ارزش در بخش گردشگری، گردشگری و اقتصاد محلی، جاذبه های گردشگری بیابان لوت ایران، ژئوتوریسم و بیابان لوت و مزیت های گردشگری در بیابان، توریسم ورزشی و بیابان لوت، طبقه خلاق و توسعه گردشگری بیابان لوت، اکوتوریسم و بیابان لوت، حمل و نقل و گردشگری بیابان لوت، بازارهای هدف گردشگری بیابان لوت و برند گردشگری ملی و بین المللی، خراسان جنوبی و گردشگری بیابان لوت، راه های تاریخی، سفرنامه ها و گردشگری بیابان لوت، آموزش، یادگیری اجتماعی و گردشگری بیابان لوت، ایده های استارت آپ ویکند گردشگری لوت از محورهای نخستین همایش بین اللمللی گردشگری بیابان لوت است.
دبیر علمی و اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت گفت: ۱۳۵ مقاله علمی از کشورهای انگلستان، استرالیا، هند، ترکیه، ایتالیا و سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
محمد اسکندری ثانی افزود: همزمان با افتتاح همایش کنفرانس علمی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
وی با اشاره به رخدادهای دیگر که مکمل بخش علمی همایش است گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برنامه ویژه علم نجوم، استارت آپ ویکند، کارگاه گردشگری خلاق و غیره از جمله این برنامه ها است.
دبیر علمی و اجرایی همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت از برگزاری سه پنل تخصصی در این همایش خبر داد و افزود: در این پنل ها با موضوعاتی همچون مدیریت میراث جهانی بیابان لوت، ژئوتوریسم و بیابان لوت، جایگاه گردشگری در سند آمایش سرزمینی استان، تاثیر تردد خودروهای آفرود بر پوشش گیاهی کویر، توریسم ورزشی، بازاریابی گردشگری با تاکید بر فضای مجازی و غیره مقالاتی ارایه می شود.
همچنین قرار است اولین نشست تخصصی دیپلماسی اقتصادی و تجاری استان با حضور برخی مسئولان وزارت امور خارجه و مسئولان اتاق بازرگانی ایران پس از آیین افتتاح همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شود.
بیابان لوت به عنوان اولین اثر طبیعی ایران با تلاش مسئولان کشورمان سال ۱۳۹۵ در چهلمین اجلاس میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
میراث جهانی بیابان لوت با مساحتی حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر مربع در میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده است. این محوطه سال ۲۰۰۵ با دمای ۷۰.۷ درجه سانتیگراد، بیشینه گرم ترین مکان را در کره زمین ثبت کرد.
پدیده های زیبایی مانند کلوت ها، گندم بریان، تپه های ماسه ای و گرم ترین نقطه جهان در بیابان لوت وجود دارند که دیدن آنها منظره بسیار جذابی به ویژه برای گردشگران خارجی است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *