رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۴

هشت دهکده گردشگری در سواحل جنوب کشور احداث می شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۴/۲/۱۱ – به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر شامگاه پنج شنبه در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس و تجلیل از اعضای ستادهای سفرهای نوروزی جزیره قشم در نوروز ۹۴ افزود: این طرح های گردشگری با همکاری بخش خصوصی اجرا می شود.

وی ادامه داد: تاکنون عملیات نقطه یابی، انتخاب زمین و هماهنگی های لازم با استان های مختلف برای احداث این دهکده ها صورت گرفته است.

به گفته معاون رییس جمهوری، امسال کار مطالعاتی، واگذاری زمین و انتخاب شریک داخلی این طرح ها انجام می شود.

سلطانی فر اظهار کرد: سواحل جنوبی کشور دارای ظرفیت های بالای گردشگری تاریخی – فرهنگی، طبیعی، زیارتی و سلامت بوده و گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف خواستار سفر و اقامت چند روزه در این مناطق هستند.

وی اضافه کرد: سواحل جنوبی کشور موقعیت ویژه ای به وجود آورده است و باید با برنامه ریزی دقیق بتوانیم از این ظرفیت ها بیش از گذشته بهره برداری کنیم.

سلطانی فر با بیان این که سهم گردشگری در تولید ناخالص ملی ایران حدود ۲ درصد است، افزود: با توسعه گردشگری می توان این میزان را به هشت تا ۱۰ درصد افزایش داد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تبیین سیاست های دولت یازدهم در عرصه گردشگری گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شاهد افزایش چشمگیر گردشگران خارجی هستیم و ورود قطارهای گردشگری به کشور نمونه بارزی از بهبود شرایط جذب گردشگر به شمار می رود.

سلطانی فر با بیان این که ورود قطارهای گردشگری به ایران نشان از وجود امنیت و آرامش در کشور است، گفت: سال گذشته چهار قطار گردشگری وارد خاک ایران شد و امسال پیش بینی می شود این تعداد به ۱۵ قطار افزایش یابد.

وی با اشاره به سفر خود به شیراز به همراه رییس جمهوری گفت: میزان گردشگران ورودی در سال ۹۳ نسبت به سال ۹۲ تعداد گردشگران ۱۰۰ درصد افزایش یافته است و امروز با تراکم گردشگران در شهرهایی چون شیراز مواجه هستیم.

سلطانی فر ادامه داد: خوشبختانه با سیاست های دولت یازدهم گردشگری از رکود خارج شده و به رشد و توسعه رسیده است.

* اجرای ۹۵۰ طرح در حوزه گردشگری

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اکنون ۹۵۰ طرح توسط بخش خصوصی در عرصه گردشگری کشور در حال اجراست.

وی اعتبارات این طرح ها را حدود ۲۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: به طور قطع با بهره برداری از این طرح ها آینده صنعت گردشگری کشور نیز متحول می شود.

سلطانی فرادامه داد: برای جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای سواحل جنوبی کشور به ویژه جزیره قشم گفت: در زمینه ارایه تسهیلات بانکی سرمایه گذاران این منطقه در اولویت قرار دارد.

سلطانی فر توسعه سرمایه گذاری ها در بخش بنادر و تجهیزات با هدف تقویت عرصه های اقتصادی و گردشگری را از سیاست های اصلی دولت یازدهم اعلام کرد.

وی گفت: سواحل جنوبی ایران ظرفیت های بسیاری برای توسعه گردشگری طبیعی و سلامت دارد و باید بیش از پیش برای بهره برداری از این ظرفیت ها برنامه ریزی و تلاش داشت.

سلطانی فر اضافه کرد: متاسفانه تاکنون استفاده خوبی از ظرفیت سواحل جنوب کشور در حوزه گردشگری نشده است و به جز جزایر کیش و قشم نتوانسته ایم از ظرفیت دیگر شهرها و مناطق ساحلی جنوب بهره برداری مناسبی داشته باشیم.

* خلیج فارس مرکز صلح و دوستی بین ملت ها

معاون رییس جمهوری همچنبن گفت: خلیج فارس مرکز صلح، دوستی و پیوند بین ملت ها، اقوام و فرهنگ های مختلف است و در آینده نیز این نقش را ایفا خواهد کرد.

سلطانی فر افزود: به همین منظور نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند امنیت خلیج فارس با کمک کشورهای منطقه تامین شود.

وی با تاکید بر این که برای تحقق این امر نیازی به حضور دیگر کشورهای خارجی در منطقه نیست، یادآوری کرد: در این منطقه از جهات مختلف زمینه همکاری و برنامه ریزی مشترک با همسایگان وجود دارد.

سلطانی فر با اشاره به اهمیت حوزه محیط زیست خلیج فارس گفت: در این زمینه همراهی و رویکرد مشترک کشورهای مختلف برای حفظ و حراست از زیست محیط آبی ضرورت دارد و باید این آبراه مهم بین المللی از این منظر نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به مخازن مشترک نفت و گاز در این منطقه اظهار کرد: تلاش دولت تدبیر و امید توسعه سرمایه گذاری ها در این بخش و جبران عقب ماندگی های گذشته است.

سلطانی فر گفت: هرچند دولت های هفتم و هشتم از سال ۷۶ تا ۸۴ سرمایه گذاری های خوبی در این منطقه انجام دادند، اما یک دوره افول در این عرصه باعث شد حق ایران در بهره برداری از این میادین کاهش یابد.

* فضای ثبات اقتصادی جایگزین التهاب و بی ثباتی شده است

معاون رییس جمهوری اظهار کرد: دولت یازدهم با تلاش ویژه خود در عرصه های مختلف توانسته در ۲۱ ماه گذشته فضای بی ثباتی و التهاب را سر و سامان دهند و ثبات اقتصادی را جایگزین شرایط قبلی کند.

سلطانی فر کاهش تورم از ۴۴ درصد به حدود ۱۵ درصد و بهبود شرایط رشد اقتصادی از منفی به رشد اقتصادی سه درصدی را از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید برشمرد.

وی اضافه کرد: در ادامه این روند تلاش داریم بستر مناسب برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود و فضای کسب و کار بهبود یابد.

سلطانی فر با مثبت ارزیابی کردن دستاوردهای مذاکرات هسته ای در ابتدای سال جاری نیز گفت: به رسمیت شناختن حقوق هسته ای ایران و ایجاد زمینه اولیه لغو تمامی تحریم ها جزو نکات مثبت این مذاکرات بود و امیدواریم در هفته های آتی این موفقیت ها تثبیت شود.

وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید تلاش دارد فضای مناسبی برای کسب و کار مردم فراهم و با عبور از بحران های گذشته شرایط مناسبی برای زندگی مردم ایجاد کند.

معاون رییس جمهوری اضافه کرد: اجرای موفق طرح تحول سلامت که به عنوان یکی از موفقیت های نظام جمهوری اسلامی ارزیابی می شود، از جمله برنامه هایی است که بسیاری از دولت ها به دنبال اجرای آن بودند و آن را طرحی قابل اجرا پس از یک دوره کامل ریاست جمهوری عنوان می کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این آیین گفت: استفاده از ظرفیت عظیم منطقه و توسعه آن بدون مشارکت مردم غیرممکن است.

حمیدرضا مومنی ادامه داد: بنا نداریم در منطقه آزاد قشم کار غیر حاکمیتی انجام دهیم بلکه وظیفه حاکمیتی ما برنامه ریزی صحیح و بلندمدت و در نهایت نظارت دقیق بر صحت انجام کارهاست.

وی حل مشکل آب، برق و تامین زیرساخت ها را اولویت نخست خود در برنامه ریزی ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه نیاز به حمایت و همکاری مردم داریم و باید از شعار زدگی پرهیز کرد.

مومنی اظهار کرد: نبود زمان و منابع کافی دو محدودیت بزرگی است که این منطقه را تهدید می کند و باید با تعامل و هم افزایی نیروهای دولتی و مردمی مشکلات موجود را حل کرد.

وی حل مشکل آب مردم منطقه را از تاکیدات رییس جمهوری در سفر اخیر خود به جزیره قشم اعلام کرد و افزود: رییس جمهوری در این سفر بارها از نبود زیرساخت های رفاهی در منطقه ناراحت شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: رییس جمهوری تاکید کرد که نباید به دلیل مشکلات مالی مردم، در ارایه خدمات کم فروشی کرد.

مومنی اظهار کرد: حرمت ها، برادری ها و نحوه برخورد مردم جزیره با گردشگران یک نقطه قوت و ظرفیت خوب برای جذب گردشگران به شمار می رود و باید از این ظرفیت بهره برد.

مومنی جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی را از رویکردهای خود در سازمان منطقه آزاد قشم اعلام و اضافه کرد: در روزهای اخیر چندین سرمایه گذار ایرانی مقیم کشورهای حاشیه خلیج فارس خواستار برگشت سرمایه خود به منطقه آزاد قشم شده اند که این موضوع حاکی از وجود ظرفیت ها و بسترهای مناسب اقتصادی در این منطقه است.

در پایان این آیین از اعضای ستادهای سفرهای نوروزی جزیره قشم قدردانی شد.

بهره برداری از مجتمع تجاری ارسلان و بازدید از غرفه صنایع دستی مردم بومی منطقه بخش های دیگری از برنامه سفر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جزیره قشم بود.

مجتمع تجاری ارسلان دارای ۵۴۰ واحد تجاری به همراه هتل، هتل آپارتمان، شهربازی، سالن همایش، سینما و دو تالار است.
81591694-6423455 هشت دهکده گردشگری در سواحل جنوب کشور احداث می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *