جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هتل قو اهواز

تاریخ بروزرسانی :
۵ مرداد ۱۳۹۸

هتل قو مربوط به اواخر دوره قاجار است و در اهواز، جاده ساحلی، خیابان خسروی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۳۵۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بنای تاریخی هتل قو یکی از زیباترین و شاخص‌ترین بناهای تاریخی اهواز به شمار می‌آید؛ بنایی مربوط به اواخر دوره قاجار که اکنون با مساحت ۲۸۰۰ مترمربع در برزخ بازسازی و تخریب است. هتل قو در ابتدا به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن به اداره بهداشت اهواز تحویل داده شد و مدتی بعد نیز به عنوان منزل مسکونی تغییر کاربری داد.از سال ۱۳۱۰ تا کنون ۳۹ بنا و محوطه تاریخی در شهر اهواز ثبت ملی شده است.

از جمله این بناها می‌توان به بقایای شهر تاریخی هرمز اردشیر مربوط به دوره ساسانیان اشاره کرد. بنای معین‌التجار، پل سفید، دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی، ساباط جنب خانه معین‌التجار، هشت بنگله (منازل سازمانی راه‌آهن)، منازل مسکونی راه‌آهن، پل سیاه، دانشسرای مقدماتی پسران، کارخانه ریسندگی و بافندگی، منزل نفیسی، دبیرستان شاپور، هتل قو، منزل ماپار، میدان چهارشیر، بیمارستان امام‌خمینی، منزل دادرس، مغازه قزلباش، خانه منشی‌زاده، خانه قزلباش، بالکن مهدیان، سرای عجم، ساختمان گمرک، سقاخانه، خانه‌های بانک ملی شماره ۱، ۲ و۳، ساختمان جهاد، پارک کوهساران، ساختمان فرمانداری، ساختمان صنایع‌دستی خوزستان و مسجد عامری از دیگر بناهای قدیمی شهر اهواز به شمار می روند.

هتل قو باتوجه به موقعیت مکانی، یکی از نقاط خوش‎منظره و مطرح در بافت قدیم شهر اهواز به حساب می‎آید. فاز نخست مرمت هتل قو اواخر سال ۹۷ با عنوان نجات بخشی بنای تاریخی هتل قو شروع شده است.

 

هتل قو 1 هتل قو اهواز
هتل قو 2 هتل قو اهواز

منابع:ویکیپدیا-خبرگزاری جمهوری اسلامی-شبکه اطلاع رسانی دانا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *