رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ اردیبهشت ۱۳۹۹

هتل سنتی عمارت فیل شیراز

لینک این مطلب کپی شد!

هتل سنتی عمارت فیل شیرازدر قلب شهر تاریخی شیراز واقع شده و قدمت آن به قرن نوزدهم باز می گردد. این خانه تاریخی به بهترین نحو و به زیبا ترین شکل بازسازی شده به گونه ای که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. عمارت فیل در اصل یک بنای قدیمی بازسازی‌شده در این شهر است که امروزه به‌عنوان یک اقامتگاه بوم‌گردی در شهر زیبای بهارنارنج خدمات‌دهی می‌کند.

هتل سنتی عمارت فیل شیراز هتل سنتی عمارت فیل شیراز

رستوران عمارت فیل به‌سبب زیبایی فضای اختصاص‌داده‌شده به آن، محیط سنتی، آرام و دنج، سفره رنگین و متنوع، کیفیت بالای مواد غذایی و… از شناخته‌شده‌ترین رستوران‌های در رده خود است. علاوه‌بر این، این عمارت یک کافه شاه‌نشین با منویی جذاب نیز در دل خود دارد.این عمارت در اصل یک بوتیک هتل است. بوتیک هتل‌ها، درواقع هتل‌های کوچکی هستند که بیشتر به‌دلیل دکوراسیون و معماری خاص و ویژه‌ای که برای تجهیز و ساخت آن‌ها مورداستفاده قرار گرفته است، شهرت دارند.

عمارت فیل شیراز در فهرست سازمان میراث فرهنگی نیز به ثبت رسیده است. سن تقریبی ساختمان اصلی این عمارت به چیزی در حدود ۲۶۰ سال پیش، یعنی اواخر دوره حکومت زندیه در شیراز و اوایل حکومت قاجاریه، برمی‌گردد. دلیل اصلی موردتوجه بودن و پر رفت‌وآمد بودن عمارت فیل شیراز، واقع‌شدن در قلب منطقه تاریخی و گردشگری این شهر است.

هتل سنتی عمارت فیل شیراز هتل سنتی عمارت فیل شیراز

به‌صورتی که این بنا تا مجموعه وکیل (بازار، حمام و مسجد)، حرم مطهر شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام، باغ فین و سرای مشیر فاصله‌ای بسیار نزدیک دارد.با وارد شدن از این در، خود را در محیطی زیبا با معماری سنتی می‌بینید که اتاق‌های آن در اطراف یک حوض مرکزی با دیوارهای نسبتاً بلند احداث ‌شده‌اند. سبک معماری خانه به‌سبک ساخت‌وسازهای زمان قاجار است. چراکه برای هر اتاق در و پنجره‌ای بزرگ و چوبی در نظر گرفته‌اند. دورتادور حیاط و اطراف حوض مرکزی با گلدان‌های زیبایی تزیین شده است.

المان‌های سنتی نیز در هر گوشه‌‌وکنار این حیاط به چشم می‌آید. کنار حوض، باغچه‌ای زیبا تکمیل‌کننده فضای حیاط است که در اطراف آن چند میز و صندلی چوبی برای پذیرایی از مهمانان قرار داده شده است. بعضی از اتاق‌های عمارت فیل در زیرزمین قرار دارند و برای رفتن به بعضی دیگر از آن‌ها باید چند پله‌ای را بپیماید.
این هتل سنتی دارای ۲سوئیت و ۴ اتاق برای اقامت مسافران و گردشگران است و هر یک از اتاق های آن نامی به خود اختصاص داده است. عمارت دارای دو سوییت «زندیه» و «قاجاریه» به‌همراه چند باب اتاق دونفره و سه‌نفره برای پذیرایی از مهمانان است.

هتل سنتی عمارت فیل شیراز هتل سنتی عمارت فیل شیراز

«سوئیت زندیه» به‌دلیل کاشی‌کاری زیبایی که در دکوراسیون آن به‌کار رفته است، یکی از پرطرفدارترین اتاق‌های عمارت فیل به‌حساب می‌آید. در این اتاق می‌توانید بر روی تخت پادشاهان استراحت کنید. بزرگ‌ترین و جادارترین اتاق عمارت فیل شیراز، «سوئیت قاجاری» آن است که به‌سبک دوره قاجاریه تزیین شده است. در اتاق قاجاری یک و دو که اتاق‌هایی دونفره هستند، زندگی در زمان ساخت این بنا، یعنی چیزی نزدیک به سه قرن پیش را تجربه می‌کنید. اگر دوست دارید در اتاقی مربوط به دوره پهلوی‌ها اقامت کنید، می‌توانید اتاق «بهارنارنج» عمارت فیل را رزرو کنید. از طرفی دیگر اتاق دونفره مهتاب یک و دو نیز دارای دکور زیبای آجری درون اتاق هستند. اتاق‌های سه‌نفره «آفتاب» نیز به‌خاطر نورگیر بودن آن‌ها طرفداران زیادی دارند.

اتاق‌های این بنا با فضای سنتی تزئین شده و برروی دیوارهای آن‌ها بیشتر نقاشی‌های قاجاری نصب‌ شده است. بیشتر بخش‌های این بنا با استفاده از آجر ساخته ‌شده و به هر گوشه از آن‌که بنگرید، زیبایی‌های هنر اصیل معماری ایرانی را مشاهده می‌کنید.تمامی اتاق ها و سوئیت های عمارت فیل دارای تخت، توالت ایرانی، فرنگی، حمام، سیستم سرمایشی و گرمایشی فنکوئل و شوفاژ، گاو صندوق، صندوقچه، جالباسی، یخچال و پک کامل لوازم بهداشتی شامل دستمال، شامپو، صابون، سوزن و نخ، حوله کوچک و بزرگ و … می باشد. یکی از ویژگی های این خانه تاریخی، وجود سالن ۵ دری شاه نشین با معماری زیبا و مشرف به حیاط است. این سالن که بعنوان کافیشاپ مورد استفاده قرار می گیرد، دارای حوضچه ای در قسمت مرکزی و میز و صندلی برای نشستن می باشد.

هتل سنتی عمارت فیل شیراز هتل سنتی عمارت فیل شیراز

اگر به قسمت پشت‌بام و رستوران سنتی عمارت فیل بروید، در اینجا سایبان‌هایی وجود دارد که در زیر آن‌ها میز و صندلی و تخت‌هایی برای غذا دوستان گذاشته ‌شده تا در محیطی به‌دوراز گرمای خورشید و مسلط به بخشی از شیراز، وعده غذایی خود را میل کنند. مکان کافه شاه‌نشین به‌گونه‌ای انتخاب‌ شده که به حیاط زیبای عمارت دید داشته باشد و مهمانان در محیطی آرامش‌بخش اوقات بگذرانند. در این عمارت تمامی ظروف سرو غذا سنتی هستند، از سینی‌های قدیمی تا کاسه‌بشقاب‌های رنگارنگ رستوران پشت‌بام همگی لذت غذا خوردن در این عمارت را چند برابر می‌کنند.

نحوه دسترسی به هتل سنتی عمارت فیل شیراز

آدرس: خیابان کریم‌خان زند، کوچه ۱۱، بازارچه فیل، روبه‌‌روی مسجد آدینه
خدمات‌دهی در زمینه اقامت در عمارت ۲۴ساعته است و رستوران آن نیز برای هر سه وعده غذایی خدمات‌دهی دارد. لذا می‌توانید حضوری به محل عمارت بروید و خدمات موردنیاز خود را دریافت کنید. بااین‌حال، باید برای رزرو عمارت برای برگزاری جلسات، هماهنگی‌هایی از قبل انجام داد.

هتل سنتی عمارت فیل شیراز هتل سنتی عمارت فیل شیراز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *