رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ مهر ۱۳۹۲

نبود تابلوهای راهنمای مناسب مانع توسعه گردشگری دزفول است

لینک این مطلب کپی شد!

دبیر انجمن دوستدارن و پژوهشگران دزفول گفت: نبود تابلوهای راهنمای مناسب معرفی دزفول در جاده‌های کشور یکی از موانع مهم توسعه گردشگری این شهرستان است.

محمد آذرکیش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان اظهار کرد: شهرستان دزفول بعد از اهواز دومین شهرستان پرجمعیت استان خوزستان است و جزو ۳۰ شهر پرجمعیت کشور محسوب می‌شود که در شمال استان و در کنار جاده ورودی استان از سمت شمال واقع شده است.

وی افزود: شهرستان دزفول در زمینه‌های باستان‌شناسی، تاریخی، مذهبی، گردشگری، کشاورزی و غیره ظرفیت‌های ارزشمند بسیاری دارد که امکان طرح ضرورت معرفی دزفول به عنوان یک شهر مهم در سطح کشور را ایجاد می‌کند.

آذرکیش بیان کرد: به عقیده بسیاری از کارشناسان امور توسعه و گردشگری از گذشته‌های دور تا امروز ایجاد دسترسی‌های مهم به هر منطقه‌ای یکی از راه‌های شکوفایی و بسترسازی جهت پیشرفت است.

با این همه و با وجود ظرفیت‌های مهم شهرستان دزفول، قرارگیری در کنار جاده‌های مهم ورودی استان و ارزش و جایگاه ملی آن متاسفانه شاهد این هستیم که در ورودی‌های مهم به این شهرستان تابلوهای کیلومتر ژشمار نصب نشده است.

او ادامه داد: همین عامل سبب شده بسیاری از مسافرانی که وارد استان می‌شوند از وجود این شهر و موقعیت مکانی دزفول بی‌خبر باشند و همین امر یکی از عوامل مهم و مانع توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان است. این در حالی است که در بسیاری از استان‌ها و جاده‌های کشور شهرهایی با درجه اهمیتی بسیار کمتر از این شهرستان و دورتر از جاده اصلی به خوبی معرفی و راه‌های دسترسی و موقعیت مکانی آن معرفی می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود این که شهرستان دزفول با داشتن جاذبه‌هایی نظیر آستانه متبرکه سبزقبا به عنوان چهارمین حرم معنوی کشور، پل باستانی دزفول به عنوان قدیمی‌ترین پل استوار جهان، مسجد جامع دزفول به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مساجد جامع ایران مربوط به قرون اولیه اسلامی، بافت تاریخی دزفول که به عنوان موزه آجری ایران مطرح است، آبشار شوی دزفول به عنوان بزرگ‌ترین آبشار خاورمیانه، دریاچه شهیون به عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های کشور، رود دز به عنوان یکی از زلال‌ترین و پرآب‌ترین رودهای کشور، کوه سالن دزفول با وجود جاذبه‌های کم نظیر طبیعی نظیر سیاه چاله، دشت لاله‌های واژگون و غارها و چشمه‌ها، پارک ملی دز به عنوان تنها بازمانده جنگل‌های نیمه گرمسیری کشور، آرامگاه یعقوب ‌لیث صفاری به عنوان مقبره احیاکننده زبان فارسی و نخستین شهریار ایرانی پس از اسلام، تفریح‌گاه ساحلی دز (علی کله) به عنوان محبوب‌ترین تفریح‌گاه استان و بسیاری جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مهم گردشگری اشاره کرد که نبود تابلوهای مناسب در جاده‌ها سبب شده که از ظرفیت‌های این جاذبه‌های مهم به نحو شایسته‌ای استفاده نشود.

دبیر انجمن دوستدارن و پژوهشگران دزفول گفت: این موضوع در ایام ویژه گردشگری به خصوص ایام نوروز سبب می‌شود که شهرستان دزفول با همه قابلیت‌های کم نظیر خود که در استان نمونه هستند سهم اندکی از گردشگران میلیونی استان خوزستان در نوروز را میزبان باشد و فرصت آشنایی بسیاری از هموطنان با این شهرستان و فرصت توسعه گردشگری و اقتصادی دزفول سلب می‌شود.

آذرکیش تاکید کرد: به همین خاطر شایسته است با پیگیری‌های سازمان میراث فرهنگی و سایر ادارات مرتبط و همکاری سازمان راه و شهرسازی کشور توجه ویژه‌ای به قرارگیری تابلوها در جاده‌های اصلی نظیر سایر شهرهای کشور شود.
74312 نبود تابلوهای راهنمای مناسب مانع توسعه گردشگری دزفول است

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    دزفول كه نه در كل ايران همينطور تا ادم يه مكاني پيدا كنه جون به لب ميشه

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *