رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

میل فرهاد زهکلوت

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ آبان ۱۳۹۹

میل فرهاد زهکلوت در شهر زهکلوت از توابع شهرستان رودبارجنوب قرار دارد. فاصله شهر زهکلوت (جازموریان) تا رودبار جنوب در حدود ۶۵ کیلومتر می باشد و فاصله زهکلوت تا میل فرهاد حدود ۳۵ کیلومتر است. فاصله رودبار جنوب تا مرکز استان کرمان نیز حدود ۳۳۳ کیلومتر می باشد.میل فرهاد منطقه ی زیبا وخوش آب با طبیعتی بکر و جذاب در ۶۵ کیلومتری جازموریان شهرستان رودبار جنوب واقع شده است .شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان واقع شده و مهم ‌ترین جاذبه گردشگری این شهرستان صخره ای زیبا و دیدنی بنام میل فرهاد است که یکی از عجایب جنوب استان محسوب می شود. درارتفاعات بالای این صخره بوی بوته های درمنه انسان را به شگفتی وا می ‌دارد.. میل فرهاد منطقه ای زیبا با طبیعتی بکر و جذاب است و مناسب برای تفریح و گردش است.

-فرهاد-زهکلوت میل فرهاد زهکلوت

«نمداد» و «میل فرهاد» نام دو منطقه کوهستانی در جنوب استان کرمان است که روستاهای زیادی را در خود جای داده است. خصلت کوهستانی «نمداد» و «میل فرهاد» اجازه رونق کشاورزی در این مناطق را نمی دهد. تولید خرما دراندازه ای محدود که طی زمستان به مصرف خانوار برسد، سقف کار کشاورزی مردم است. تنها منبع درآمد مردم در این مناطق دامداری سبک و محدود است. ساکنان روستاهای این مناطق غالبا در کپر زندگی می کنند و از حداقل های زندگی محروم هستند. «میل فرهاد» از جاذبه های گردشگری این مناطق است. میل فرهاد کوه نیست، سنگی است عظیم الجثه، پرهیبت و دیدنی که بیش از هزار متر ارتفاع دارد. مثل کله قندی که در سطح صاف و صیقلی آن حفره های بسیار ایجاد کرده باشند، که ازپایین به شکل دایره ای به طرف بالا کم کم باریک می شود، در موقع بارندگی آب باران که از بالا به پایین می آید دور تا دور کوه دایره ای آبشار مانند را به وجود می آورد. میل فرهاد بهترین مکان برای گردش و تفریح در فصل بارندگی است. در واقع میل فرهاد از عجایب جنوب کرمان و بهترین مکان برای صخره نوردی است. درارتفاعات بالای آن بوی بوته های درمنه که گیاهی سردسیری است، انسان را مست می کند. این منطقه زیبا و شگفت انگیز مردمانی خونگرم و مهمان نواز دارد و سرزمین همیشه بهار میل فرهاد در ایام نوروز پذیرای گردشگران است.

-فرهاد-زهکلوت3 میل فرهاد زهکلوت

ساختار و زمین شناسی

میل فرهاد یک اندیس فلزی است که در نزدیکی شهر زهکلوت استان کرمان قرار دارد و مادهٔ معدنی موجود در آن، مس است. سنگ میزبان این اندیس گرانودیوریت، گرانیت است و دیرینگی آن به دوران الیگومیوسن می‌ رسد. در این اندیس، پاراژنز‌های آزوریت یافت می ‌شوند.

میل فرهاد کوهی است، که ازپایین به شکل دایره ای به طرف بالا کم کم باریک می شود،در موقع بارندگی آب باران که از بالا به پایین می آید دور تا دور کوه دایره ای مانند آبشاری را به وجود می آورد همراه با صدای آن که بهترین جا برای گردش می باشد ومیل فرهادبهترین مکان برای گردش وتفریح است.میل فرهاد کوه نیست ، سنگی است عظیم الجثه ، پرهیبت و دیدنی که بیش از هزار متر ارتفاع دارد . مثل کله قندی که در سطح صاف و صیقلی آن حفره های بسیار ایجاد کرده باشند .

-فرهاد-زهکلوت6 میل فرهاد زهکلوت
در واقع میل فرهاد از عجایب جنوب کرمان است و بهترین مکان برای صخره نوردی،درارتفاعات بالای آن بوی بوته های درمنه که گیاهی سردسیری است انسان را به شگفتی وا می‌دارد.

این منطقه زیبا وشگفت انگیز مردمانی خونگرم و مهمان نواز دارد،سرزمین همیشه بهار میل فرهاد در ایام نوروز منتظر قدوم شما عزیزان است.

 

-فرهاد-زهکلوت2 میل فرهاد زهکلوت

 

-فرهاد-زهکلوت5 میل فرهاد زهکلوت

 

-فرهاد-زهکلوت1 میل فرهاد زهکلوت

            Share
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *