جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ آبان ۱۳۹۹

منطقه نمونه گردشگری آق‌ امام و بوستان طبیعی امام‌ علی (ع) از مناطق گردشگری شهر بوئین زهرا می باشد. بوستان امام علی در پنج فاز و به متراژ چهارصد هکتار احداث شده که در نخستین مرحله، فاز شماره یک این مجموعه به بهره ‌برداری رسید. لازم به ذکر است که پروژه حیات وحش و انتقال حیوانات به این بوستان نیز با هماهنگی اداره محیط زیست این منطقه در دست اجرا می باشد. بوستان امام علی بوئین زهرا می تواند به یکی از پر رفت‌ و آمد‌ترین نقاط گردشگری استان قزوین تبدیل شود.

منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا

در بوستان اما‌م علی (ع) شهر بوئین زهرا امکانات و تجهیزات مناسبی که می تواند مورد استفاده تمام اقشار و خانواده ‌ها قرار گیرد، در نظر گرفته شده است. طرح احداث بوستان امام‌ علی (ع) در پاسخ به نیاز مردم این شهر به فضای سبز مورد توجه قرار گرفته که در چهارصد هکتار در دست تکمیل است. استخر چند منظوره، آلاچیق، وسایل سرگرمی و بازی کودک، سوئیت های گردشگری و سالن ورزشی از امکانات این مجموعه است. بوستان میدان امام علی در مساحتی به وسعت هشت هزار متر مربع شامل ۲۸۰۰ متر مربع فضای سبز، آب نما، ۳۵۰۰ مترمربع فضای روباز، المان غدیر و … می باشد.

منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا1 منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا

بوستان زیبای امام علی می تواند بهترین فضا را برای اوقات فراغت مردم فراهم کرده و امکانات مورد نیاز گردشگران و مهمانان بوئین زهرا را تامین کند. موقعیت این بوستان هوشمندانه انتخاب شده و از نظر طراحی و اجرا نیز در خور توجه است، از آن جمله می توان به آبشار و حیات وحش این بوستان اشاره کرد. پس از اتمام پروژه حیات وحش این بوستان که با هماهنگی اداره محیط زیست در دست اجرا است، گونه حیواناتی که با فضا و آب هوای این منطقه هماهنگ باشند، به حیات وحش منتقل خواهند شد. همچنین به منظور تامین فضاهای مورد نیاز ورزشی، فرهنگی و پر نمودن اوقات فراغت مردم و بازدید کنندگان از منطقه گردشگری امام علی (ع) و برگزاری جشن ها و مراسمات مختلف، سالن ورزشی چند منظوره امام علی نیز در این بوستان احداث شده است.

شما می توانید از امامزاده احمد (معروف به آق امام) نیز دیدن کنید که مورد توجه و علاقه مردم این شهرستان می باشد. لازم به ذکر است که مسیر دسترسی بوستان از سمت جاده ترانزیتی ساوه به بوئین زهرا نیز امکانپذیر است.

منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا2 منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا

منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا3 منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا

منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا4 منطقه گردشگری امام علی بوئین زهرا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *