رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ خرداد ۱۴۰۲

موزه تمبر البرز به شبکه جهانی متاورس ملحق می شود

اشتراک گذاری

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز اعلام کرد: بستر لازم برای پیوستن موزه تمبر تاریخی و خصوصی این استان موسوم به یکتا به شبکه جهانی متاورس فراهم شده است . متاورس را می‌توان «جهان برتر» یا «برتر از جهان» تلقی کرد. متاورس به عنوان یک شبکه‌ مجازی عمل کرده که در آن کاربران قادر خواهند بود با یکدیگر و اجزای محیط اطراف خود تعامل کنند به عبارتی در دنیای متاورس افراد به صورت برخط و مجازی به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

موزه تمبر البرز
رحیم خاکی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از تمبرهای بارگذاری شده موزه تمبر خصوصی یکتا استان البرز افزود: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ تمبر موزه تمبر یکتا برای عرضه در دنیای متاورس
ثبت شده است.
وی بیان کرد: از این تعداد ۱۱۰ تمبر به نام ۱۱۰ نفر از فعالان این موزه به صورت مجازی ثبت و امروز رونمایی شد.
این مسئول با تبریک هفته جهانی موزه‌ها و میراث‌فرهنگی اظهار کرد: جای امیدواری دارد که غنی‌ترین موزه تمبر خصوصی دنیا در البرز فعالیت می‌کند و در حال ساختن موزه خود در دنیای متاورس است .
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: ارج نهادن به میراث فرهنگی و تمدنی زیر ساخت‌های فرهنگی را برای نسل‌های آینده غنی‌تر و اقتصاد گردشگری فرهنگی را فعال‌ می‌کند.
به گفته خاکی این موزه می‌تواند با ورود به بازار «اِن اف تی» (محل فروش آثار) و فعالیت تجاری در دنیای متاورس در سطح بین المللی ارتقاء یابد.
وی ضمن اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز برای هرگونه مساعدت و رفع مشکلات این موزه، گفت: لازم است به دور از تشریفات در اسرع وقت تدابیری برای برطرف کردن موانع و پیشبرد امور اندیشیده شود.

مدیر موزه تمبر، اسکناس و سکه یکتا نیز در این مراسم گفت: اکنون ۱۱۰ تمبر اصالت دار هرکدام به نام یکی از فعالان این موزه ثبت شده است و می‌توانند با فعالیت در بازار ان اف تی به فروش یا افزایش ارزش تمبر بپردازند.
سید حسین موسوی یکتا افزود: به عنوان اولین موزه تمبر در حال خرید زمین در دنیای متاورس هستیم و قصد ساخت موزه خود در این فضا را داریم تا تمبرها نیز در این موزه به نمایش گذاشته شوند .
به گفته مدیر موزه تمبر، اسکناس و سکه یکتا این موزه با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تمبر ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی، غنی‌ترین موزه‌ تمبر خصوصی دنیا محسوب می‌شود.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *