جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

متاورس تحولی در صنعت مهمان‌نوازی برای سده نو

تاریخ بروزرسانی :
۶ اسفند ۱۴۰۰

متاورس کلمه‌ رایجی است که اینترنت را فراگرفته و کانال‌های جدیدی از سود و سرمایه‌گذاری را باز کرده است. متاورس صنعت سفر را شعله‌ور می‌کند ومی تواند در سال‌های آینده، خطوط بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را محو کند.

متاورس متاورس تحولی در صنعت مهمان‌نوازی برای سده نو
تصور کنید در فلوریدا به راحتی بر روی مبل خود نشسته‌اید و به صورت مجازی برای تعطیلات پیشرو وارد اتاق هتل خود در ژاپن می‌شوید. آیا شبیه یک فیلم علمی تخیلی بنظر می‌رسد؟ خب، این همان کاری است که متاورس می‌تواند انجام دهد

اصطلاح متاورس اولین بار توسط نویسنده علمی‌‌تخیلی نیل استفنسون در رمان سقوط برف شرح داده شد که در آن انسان‌ها به عنوان آواتارهای دیجیتالی در یک دنیای مجازی سه بعدی تعامل دارند. اساساً در متاورس مفهوم صرفاً دیدن محتوا، کمرنگ می‌شود و افراد در دنیای مجازی ظاهر می‌شوند. این قدم بعدی فناوری است که در آن افراد می‌توانند به صورت دیجیتالی همکاری کنند، بازی کنند، معاشرت کنند، سفر کنند و خرید کنند.

انتشار متاورس

متاورس که تحت عنوان اینترنت موبایل ۲.۰ پیش‌بینی شده است، امسال پس از اینکه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، شرکت خود را به عنوان متاپلتفرم تغییر نام داد، مورد توجه قرار گرفت. زاکربرگ چشم‌انداز یک اینترنت مجسم شده را ارائه داد که در آن افراد می‌توانند تعاملات غنی داشته باشند. از زمان اعلام این خبر، دسته‌ای از شرکت‌های فناوری ابتکارات مربوط به متاورس خود را آغاز کرده‌اند. از حق امتیازهای بازی‌های ویدیویی مانند روبلاکس و فورتنایت گرفته تا غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و انویدیا، هر شرکتی با احتیاط و به آهستگی در حال ورود به فضای متاورس است. اخیراً، سرمایه‌گذار دارایی دیجیتال سایت تاکنز یک قطعه زمین مجازی در پلتفرم دیسنترالند متاورس به ارزش ۲.۴ میلیون دلار ارز دیجیتال خریداری کرد. چنین سرمایه‌گذاری‌های سنگینی در متاورس نشان می‌دهد که به تدریج در حال ظهور به عنوان یک واقعیت است. علاوه بر این، تحلیلگران بلومبرگ اینتلیجنس پیش‌بینی می‌کنند که اندازه بازار متاورس می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد.

با این وجود که متاورس در حال حاضر فرضی است، احتمال زیادی وجود دارد که چهره‌ی دنیای دیجیتال را تغییر دهد و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کند. اگرچه بحث‌های گسترده‌ای در مورد همکاری، خرید و معاشرت مبتنی بر متاورس وجود دارد، در صنعت مهمان‌نوازی نیز هم فرصتی برای متاورس وجود دارد.

صنعت مهمان‌نوازی چگونه می‌تواند از متاورس سود ببرد؟

یکی از چالش‌های اساسی در تجارت مهمان‌نوازی، برآورده کردن انتظارات همیشه در حال تحول مهمانان است. از فرآیندهای رزرو یکپارچه و تجربه اقامت منحصر به فرد گرفته تا پیشنهادات بسته ارزشمند، تقاضای زیادی برای تجربه بهینه شده مهمان وجود دارد. از آنجایی که بسیاری از مسافران امروزی با فناوری آشنا هستند، متاورس می‌تواند صنعت مهمان‌نوازی را متحول کند و تجربه مهمان را دوباره تعریف کند.

تجربه مهمان با تحقیق در مورد محل اقامت آغاز می‌شود و اگر متاورس به کار گرفته شود، می‌تواند روند رزرو هتل را به مرحله بعدی برساند. با استفاده از متاورس، مشتریان می‌توانند اطلاعات ضروری در مورد رزرو اتاق خود، مانند اندازه، قیمت و ویژگی‌های اتاق، همانطور که اکنون انجام می‌دهند، به دست آورند. اما مسافران می‌توانند تورهای هتل سه بعدی مجازی را نیز تجربه کنند. مسافران می‌توانند به آواتارهای دیجیتال تبدیل شوند و قبل از ورود به هتل عملاً در هتل یا استراحتگاه قدم بزنند. قدم زدن سه بعدی می‌تواند به مسافران تجربه‌ای همه جانبه از اتاق‌های هتل، دکوراسیون و امکاناتی بدهد که تصاویر ثابت قادر به ارائه آن نیستند. یک تور سه بعدی هتل می‌تواند به مهمانان احساس اطمینان در تصمیم‌گیری هتل بدهد و رزرو مستقیم و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

از آنجایی که رضایت مهمان معیار موفقیت هر هتلداری است، استفاده از متاورس برای ارائه یک تجربه تعاملی اتاق هتل یا تجربه محلی و فرهنگی معتبر می‌تواند میزان سود را به نفع شما تغییر دهد. این سطح از خدمات می‌تواند شما را از رقبای خود جلوتر نگه دارد و به مهمانان شما کنترل سفرهای آتی را بدهد.

مطلب پایانی

دنیای دیجیتال آینده‌نگر که متاورس وعده داده است، پتانسیل تغییر صنعت همه‌گیر مسافرت و مهمان‌نوازی آسیب دیده را دارد. با این حال، ساختن یک دنیای واقعیت جایگزین قطعا یک شاهکار چالش برانگیز خواهد بود. متاورس مستلزم همکاری قوی بین شرکت‌های فناوری، نوآوران و سیاست‌گذاران است. جالب است که ببینیم متاورس چقدر صنعت سفر را شعله‌ور می‌کند و چگونه در سال‌های آینده، متاورس خطوط بین دنیای فیزیکی و دیجیتال را محو می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *